[Tajfutas] negatív hír: pozitív doppingeset a tájfutásban

péter kovács kovacsp969 at gmail.com
2013. Jún. 14., P, 15:37:37 CEST

Érdekes, idevágó cikk a közelmúltból (már ami az energiaitalokat illeti)

http://index.hu/belfold/2013/06/05/matolcsy_gyorgy_kiuzi_a_taurint_az_orszagbol/

A cikkből úgy tűnik, hogy az energiaitalokból itthon gyakorlatilag kivonták
az energiát, tehát aki ettől remél feltámadást, annak érdemes külföldről
beszereznie.
Persze lényeges kérdés a mennyiség, tehát pl. hogy az koffein ami
Matolcsynál már átmegy, az alatta van-e a WADA ingerküszöbének.

Egyébként gyanítom, hogy egy tetszőleges magyar bajnokság résztvevői
évtizedekre szóló összes eltiltást gyűjthetnének be egy mindenkire
kiterjedő doppingvizsgálat estetén. (Már csak az életkorunk előrehaladtával
dinamikusan növekvő gyógyszerigényünk miatt is)
Elég sok gyógyszerben, vagy egyéb, látszólag ártalmatlannak tűnő
segédanyagban lehet dopinglistás szer, most csak a kodein ugrik be, ami az
egyik köhögéscsillapító szirupnak a nevét is adja. Így könnyű elvérezni egy
doppingteszten, azt meg nem lehet ellenőrizni, hogy valaki azért vesz be
egy kanállal, mert tényleg nagyon köhög, vagy azért dönt le egy vödörrel,
mert nyerni akar.
Jópár éve egy vízilabdázónk egy kenőcs miatt hagyott ki olimpiát, amit a
vállára kapott. (legalábbis ez vot a hivatalos verzió)

kovacsp