[Tajfutas] POCSB - a közvetíthetetlen?

péter kovács kovacsp969 at gmail.com
2013. Jún. 6., Cs, 18:02:33 CEST

2013. június 6. 17:22 Kelemen János írta, <kelemen.janos111 at t-online.hu>:

> Te se nézd a Jukola éjszakai közvetítését, és ne figyeld a Finn VB
> közvetítését sem, mert untatni fog.

Csodálkoznék, ha untatna, mert  a tájfutást nem csak csinálni szeretem,
hanem nézni is. A svájci vb hosszútávja alatt egész nagy darabokat rágtam
le a körmömből, pedig csak az GPS útvonalkövető gilisztáit nézegettem, úgy
is izgalmas volt.
Olyankor viszont szomorú vagyok, amikor egy nagy világveseny lepedőnyi
térképét látom, de hiába fodros domborzatú izgalmas terület az egész, ha a
pálya csak a cél közelében tekereg, hogy jó sokszor lehessen látni a
versenyzőket a szalagozott átmeneteken. (emiatt pl. kicsit szkeptikus
vagyok a sprintváltó-ob pályán belül többkörös ajánlásával szemben is, de
majd meglátjuk 2015-ben).
Biztos, hogy a felnőtt VB-t is a TV-nek kell alárendelni? Biztos, hogy az
OB-kat is a látványnak kell alárendelni?
Nem a nagy népszerűsítő versenyeken (O-Ringen, stb.) kellene-e inkább
kamerázni? A felnőtt VB-t meg meghagyni igazi küzdelemnek? Jó, jó, tudom,
ilyen ósdi nézeteket manapság már csak a dinoszauruszok képviselnek.

> A WMOC összehasonlításodat nem értem, én is élveztem és csodáltam a idős
> korosztályok fantasztkus hajráit. Itt voltál rajta?

Nem az idősek fantasztikus hajráira gondoltam, hanem azokra, akik utolsó
erejükkel betámolyogtak a célba. Akik a POCSB-n besétálókhoz hasonlóan nem
a klasszikus sportmozgást jelenítették meg. Azt hiszem arra akartam utalni,
hogy nem feltétlenül csak a dinamikus sportmozgás mögött van teljesítmény.
A POCSB-n besétáló delikvens előtte lehet, hogy véresre futotta magát a
pályán. Ez kívülről nézve tényleg nem feltétlenül látszik, de ugyanígy az
én buta tájfutó agyammal azt sem tudom felfogni, hogy a curling miért is
olimpiai sportág. Persze ők sem tudják, hogy mi mi a fenét rohangászunk az
erdőben

> A POCSB pont olyan marad, ahogy leírod. Ezen nem kell aggódnunk.
>
> Én azon ténykedem, hogy sportágunk játékos egyszerűségét mutassam be az
> embereknek. (akár 10x12 méteres területen)

Nemes cél, drukkolok neked, hogy minél több emberrel ismertesd, szerettesd
meg így a tájfutást! És azért is drukkolok, hogy ha belejönnek, akkor még
ők is futhassnak jó klasszikus erdei pályákat.

> Üdv,
> Janó

üdv:
kovacsp