[Tajfutas] WOC2013 Sprint

péter kovács kovacsp969 at gmail.com
2013. Júl. 9., K, 11:23:57 CEST

Én meg még mindig azon gondolkodom, hogy tetszett-e nekem a sprint
selejtező terepe.
A millió tök egyforma ház között tájékozódni szinte ugyanolyan mint egy
labirintus, minden házra oda kell figyelni, ha egyet elnézel, akkor kampec.

Hogy mennyire élvezetes, azt nem tudom, de feszült figyelmet igényel, az
biztos.
Ha innen nézzük, akkor erre a stílusra akár lehetséges felkészülési forma
lehet a Lófő-tisztás melletti "jellegfák erdejében" *(a kifejezést Boxitól
csentem)* való trenírozás, válaszd ki százegy jellegfa közül a neked
megfelelőt :-), persze  megfelelő méretarányú térképpel.
A miskolci VB hosszú selejtezőjén voltak is ott pontok, bár ott 10e
méretarányban, ahol a jellegfák szőlőfürt összhatást adtak a térképnek.

Ehhez képest a döntő teljesen más "labirintust" adott: a sokféle kerülő
útvonal közül kiválasztani (és teljesíteni) a megfelelőt, hát azt kell
mondjam, hogy  a versenyzők, ha az ő tempójukban ezt meg tudják csinálni :-)

A másik amin meditálok, az a sprint versenyszám változatossága. Itt a
selejtező és döntő teljesen más műfaj volt, de pl. a magyar VB sprintjeivel
egyik sem összehasonlíható, mert azok meg nagyon erősen az erdei sprint
felé húztak.

Én nem tudom melyik a legjobb, nagyon kíváncsi lennék a világ élmezőnyének
véleményére, hogy szerintük melyik irány a helyes? Persze valószínűleg
kinek ez, kinek az. (eredményüktől függően :-)
Okoz-e nekik gondot, hogy versenyről versenyre teljesen más stratégiákat
kell alkalmazniuk? Hogy nem nagyon tudhatják, mire készüljenek? Bár ez így
valószínűleg nem igaz, és feltehetőleg a bulletinekben már hónapokkal előre
jól körülírják, hogy melyik számban mire számíthatnak

Az biztos, hogy a sprintnek ez a sokszínűsége sokaknak bejön, más meg
esetleg pont ezért nem tartja komoly dolognak.

kovacsp