[Tajfutas] OFF: Ős Buda vára

Török Imre toreny at freemail.hu
2013. Feb. 16., Szo, 18:18:36 CET

Sziasztok!

Az Open Street Map alapú tájfutótérkép készítés kipróbálására alkalmas, tájfutás szempontjából szűz terep keresése során pár hete az egyik alapozó futást a budakalászi kőfejtő környékének felfedezésére szántam. A terep sajnos tájfutásra nem igazán alkalmas (szinte csak hármas zöld és a sárga lenne a térképen), viszont a kőbánya feletti lapos hegytetőn eléggé "elvarázsolt" helyet találtam. Első benyomásra a Köves-bérc tetejére hasonlít, mindenütt kisebb-nagyobb, helyenként faragott kődarabokkal, viszont hiányoznak a bányaudvarok.

Otthon utánanéztem, és kiderült, hogy másoknak is feltűnt már a hely különlegessége, sőt egyenesen Attila és Árpád vezér egykori várának sejtik. Nem tudom, hogy mennyire helytálló ez az elmélet, mindenesetre gondoltam megosztom veletek ezt az érdekességet. Egy kirándulást mindenesetre megér a helyszín.

Az alábbi címen van a legtöbb információ, de számos videó is található a témában a Youtube-on.
http://osbuda.hu/sicambria/index.php?oldal=home

Üdv:
TÖRÖK Imre