[Tajfutas] tájfutó arcok

Erdélyi Tibor etibor1 at gmail.com
2013. Dec. 31., K, 11:23:33 CET

Kedves Andor!

A szerzői jogok tiszteletben NEM tartása valóban probléma, különösen
tájfutó térképek esetén, ahol a ráfordított terepi és rajzi munka
(térképhelyesbítés) igen jelentős, egy közepesen nehéz területen is
legalább 10 munkanap/km2-rel, plusz még utazási és szállásköltséggel kell
számolni. És egy versenyre kell 4-8 km2 legalább...

Megnyugtatlak (már ha ez lehetséges) hogy az általad említett régi, az ARAk
által készített térképnek (2001) és az új, 2012-es diákolimpiára készített
térképnek csak annyi köze van egymáshoz, hogy ugyanarról a területről
készült. Ezt onnét tudom, hogy az MTFSz engem bízott meg a 2012-es
Diákolimpia térképének ellenőrzésével, és az első napoktól kezdve
figyelemmel kísértem a munkát. A helyesbítő fiatal Szparis versenyző (és
írjuk ide a nevét, mert kiváló munkát végzett: Sulyok Ábel) által használt
alapanyagok a következők voltak, egy kis részleten bemutatva:
[image: Szövegközi kép 1]
kataszteri térkép

[image: Szövegközi kép 2]
topográfiai térkép

[image: Szövegközi kép 3]
ortófotó térkép

[image: Szövegközi kép 5]

És a végeredmény egy részlete, a DOL2012 térképe

Az ARAK régi (2001) térképe, amely pont itt, a felhasználás szempontjából
ezen a tájfutók által nem használt, a kerítésen belüli területen tájfutás
szempontjából nem zavaró hibát tartalmazza (amelynek okát a térkép általad
említett készítőjével meg is beszéltük annak idején, az alapanyagok közül
csak topográfiai térkép állt rendelkezésére):

[image: Szövegközi kép 6]
ARAK régi térképe

Az 1.-el jelölt részen az út más szögben megy be a sportpályához, mit a
DOL2012 térképen, illetve a valóságot hűen leképző ortofotón.

[image: Szövegközi kép 7]

Megpróbáltam a régi (halványabb, a háttérben) és az új térképet egymásra
vetíteni, itt igen jól látszik az út rossz szögben való ábrázolásából adódó
eltérés, amely hibát természetesen NEM tartalmazza az új térkép.

Grafomániádat és polihisztorságodat tisztelve, változatlan régi barátsággal

Boldog és Sportsikerekben gazdag Újévet kívánok,

ET
térképész

2013. december 30. 23:56 Andor és Katalin Vékony írta, <