[Tajfutas] ROB versenyértesítő

Attila Hidvégi hidveegi at t-online.hu
2013. Aug. 28., Sze, 13:05:18 CEST

Kedves Sporttársak, kedves Júlia!

Nem vagyok egy hozzászólós típus, de a szabályozás/hatóságosdi témakör
nagyon a bögyömben van. Aki hatalmat/lehetőséget kap, azonnal él is vele és
nagyon nem tudja különválasztani a lényegest a lényegtelentől. Talán éppen
azért született olyan sok hozzászólás ebben a nem túl lényeges ügyben, mert
a ragasztószalagon és a biztosítótűn messze túlmutató jelenségről van szó.
A "mi érdekünkben" ellenünk döntenek, megvédenek olyan problémáktól
(általában a mi pénzünkön), amik nem is léteznek, vagy legalábbis olyan kis
valószínűséggel fordulnak elő, ami nem indokol komoly válaszlépést. Sok
ilyen intézkedés mögött meg lehet találni azt az érdekkört, aki ebből
pénzügyi nyereséget remél - legyen az egészség (madárinfluenza), biztonság
(viharjelzés) vagy környezetvédelem (sok műfajban). Pedig lenne valódi
feladat is, példaként egészség (drog), biztonság (na ezt nem ragozom), és
környezetvédelem (pl. elfogadható hang"szennyeződés" városban,
üdülőhelyen).
Kedvenc példáim a "kényszeres" szabályozásra (van még dögivel ...)
A horgászcsónakban kötelező egy tengeri nagyhajó (majdnem) minden
biztonsági felszerelése - de ha van egy (1) mentőmellény, ülhetnek akár
öten is a csónakban (lesz aki jelenteni tudja az esetet). Mindez a Velencei
tavon, ahol nagyon részegnek kell lenni ahhoz, hogy valakit baj érjen.
Az autóban kötelező a gyerekülés. A vonattal érkező ismerős családot a
pályaudvarról hazavihetem, hozzon magával/vegyek három gyerekülést, vagy
menjen taxival (mert a taxiban nem kötelező)? Biztosan
jobban/biztonságosabban vezet egy taxisofőr, vagy egyszerűen nem volt más
lehetőség a szabályozás számára? Természetesen egy egyedül utazó felnőtt
kösse be mind a négy (négy?!?) gyerekét, ha vinni akarja, de próbált már
valaki beülni hátul két gyerekülés közé harmadiknak? Az óvatosság és a
közlekedési szabályok betartása a megfelelő (nehezen körülírható - erre
lenne való a lassan teljesen kiiktatott józan mérlegelés) feltételekkel
karöltve többet használ, mint akármilyen biztonságot ígérő "csodaszer".
Kedves Júlia - tudom, megmagyaráztad már vonzódásodat az ékezet nélküli
írásmódhoz - ennek ellenére én ezt legalább annyira környezetszennyezőnek
érzem (kényelmi szempontokat - megszokást sejtve mögötte), mint a
ragasztószalagot - végül az is csak egy buta megszokás .....

     Tisztelettel    Hidvégi Attila