[Tajfutas] beragadt levelek

Kovács Béla climbela at map.elte.hu
2013. Ápr. 3., Sze, 09:26:36 CEST

A mai napon kb. 20 levelet továbbítottam a listára, ami általában valamilyen
küldői(feladói) hiba miatt nem ment ki eddig.

Az okok, csak hogy mások is tanuljanak belőle:

- túl sok címzett volt megadva a levélben (a levelezőszerverek ált. 9 feletti
címzett esetében jelölik a leveleket SPAM gyanúsnak, (növelve az ún. SPAM
SCORE értékét ami ha túl nagy (ELTE esetében 5.9 feletti, akkor megy a kukába
a levél)
- nem előfizetői email címről érkezik be a levél: (a tájfutás levlista egy
"zárt" rendszer, csak az arra feliratkozott email címről fogad el leveleket
- túl nagy méretű a levél (általában a csatolmány miatt) - jelenleg 150 KByte
a limit a listánkon (figyelem: a 150 KByte-os csatolmány NEM megy át, hiszen
még UUENCODE is vár a levél küldésre, ami kb. 20-30%-al növeli az eredeti méretét
- már visszapattant az adott (küldő) levélcímről több mint 5 levél (egymás
után), mert pl. betelt a postafiókja valakinek

Természetesen időnként megnézem a levlista "kukáját" és a szpemek közül
kihorgászok 1-1 értékes levelet is, de most is kb. 1500 levél közül szúrtam ki
(véletlenül) a listára továbbengedetteket... de ez véletlenszerű, alkalomszerű
és önkényes...

A levlista motorja általában "visszaszól" a küldőnek, ha valamilyen levél nem
tetszik neki (kivéve SPAM), és ebből a küldő rájöhet (minimális angol
nyelvtudás kell), hogy miért nem jelent meg a levele a fórumon...

Dr. Kovács Béla
  adjunktus
Eötvös Loránd Tudományegyetem -IK- Térképtudományi és Geoinformatikai Tanszék
H-1117 Budapest, Pázmány Péter sétány 1/a
Tel:+36-1-3722975, Fax:+36-1-3722951                   http://lazarus.elte.hu