[Tajfutas] térkép anyaga

Molnár Attila amolnar at btfsz.hu
2013. Ápr. 2., K, 19:36:56 CEST

Általában a vastagság nem a fóliából keletkezik, ha nem a papírból (persze, létezik vastag fólia is!). Ugyanis vékony papírra nehéz laminálni. Jellemzően egy 100 grammos papírt visz el a gép vesződség nélkül. Normál nyomdánál nem ismerem a lamináló technikát, arról Dénes Zoli, vagy Janó tudna nyilatkozni.
Egyébként valóban ez a hátránya, hogy nagy víz esetén a széleken el kezd lassan beázni. De egy normál felhasználás mellett így is ki tud bírni egy pályát. Persze mit nevezünk normál felhasználásnak? (Nem Egei Tomi "hajtogatására" gondoltam ...) Meg nem árt ha tényleg nincs pont a szélétől 0,8 mm -re (+ valami szegély).
Én is örülnék, ha lehetne vízhatlan papírra nyomatni, de egyenlőre horror áron lehet hozzájutni és nem is igen van raktáron. Azt nem árt tudni, hogy a papírokat hatalmas méretekben vásárolják. De csak azt ami eladható és pörög a nyomdákban. Beszerzési idejük több hónap, ha csak nem rohad valahol eladatlanul valami poros, nedves rakiban. Janó pár éve talált egy jó anyagot (na, nem olyat!). Jó pár versenyt nyomtattunk rá, mivel vékony és vízhatlan volt. Aztán vége lett. Ha jól emlékszem valami csomagoló papírnak árulták és a kutyának sem kellett a nyomdaiparban. Persze ezek után nem is lehetett beszerezni. (Ausztriában volt belőle, de az egész sportágnak 15 évre elegendő lett volna a minimális mennyiség amit meg kellett volna venni). Talonban még szerintem mind a ketten őrzünk pár száz üres lapot belőle (lézer printerben is jó volt).

Nekem még nem tudott senki kis hazánkban olyan helyet mondani, ahol gyorsan, szépen és megfelelő minőségben, méretben(!) és ami fontos: árban - zacsiztak volna térképet.

De ez is valahol ízlés dolga, mint szereti valaki az adott típusú ételt vagy sem. Én a laminált mellett teszem le a voksom és nem a nejlon zacsi mellé. Olyan vagyok aki még napsütésben is elveszi a zacsit a térképének, mert izzad a kezem és 10 perc alatt WC papírt gyártok a legtöbb fajta papírból.

Az ofszet lenne a cél. De bevallom ebben nem vagyok jó. Ráadásul itt nagyon fontos, hogy pontos időben le kell adni az anyagokat. És előkészítésnél legalább egy 4-6 napot lehet fogni a digit nyomtatással az ofszethez képest - ami sokszor életbevágó, hogy időben meg legyen az ember. És hát a pontos darabszámot sem gond leadni, ha tudja az ember.

Viktor kérdéseire kérem majd valaki nálam jobban értő válaszoljon.
Részemről annyi, hogy nekem a laminálásra az ár a nyomdában: A4 10 Ft +áfa, A3 20 Ft +áfa.

Mozsár

ui.: bocsi, ha hosszúra sikerült