[Tajfutas] Térképi ábrázolás - kérdés

Kéri Gerzson gfkeri at gmail.com
2012. Sze. 16., V, 10:47:45 CEST

Sziasztok!

Én viszont amellett tenném le a voksomat, hogy egyáltalán ne legyenek ilyen
rajtok. Azért használtam feltételes módot, mivel nyilván nekünk kell
követnünk a világversenyeken és a tájfutásban nálunk meghatározóbb szerepet
játszó országokban meghonosult rajtoltatási szokásokat. Azonban nem
figyeltem meg, hogy pl. a világbajnokságokon miként történik a rajtoltatás.
Ha ott a repülőrajt a módi, akkor nálunk is jobb, ha ahhoz szoktatjuk a
versenyzőket.

Így csak azt a szubjektív véleményt rögzítem, hogy én speciel azt szeretem,
ha a rajt előtt 1 percig megnézhetjük a térképünket. Tanúként Lantos
Zoltánt hívom, aki ugyan már nem aktív tájfutó, de nem is olyan régen
többszörös bajnok volt. Lehetséges, hogy nem egészen jól emlékszem
Lantosnak a Tájoló újságban néhány évvel ezelőtt megjelent cikkére, amiben
tanácsolta, hogy rajt előtt a teljes pályánkat vegyük szemügyre a
térképünkön. (Most nincs kedvem a cikket visszakeresni.) Nem tartom
valószínűnek, hogy a cikkíró úgy értette volna, hogy saját időből érdemes
volna a pályát végignézni a rajt időpontja után, mivel akkor a versenyzők
többsége ezt tenné. Másrészt nem is egészen értem Lantos tanácsát, ha arra
gondolok, hogy 21E pályák (általában hosszabb pályák) esetén 1 percnyi
térképnézés nagyon kevésnek tűnik ahhoz, hogy a pálya egészével
foglalkozzunk. Akkor hogy is kell érteni a Lantos által mondottakat?

Üdv:
Gerzson