[Tajfutas] Térképi ábrázolás - kérdés

Tóth Károly toth.karoly1 at upcmail.hu
2012. Sze. 15., Szo, 11:37:17 CEST

" És hogy számomra kiderült ez a tájékozódási feladaton kívül eső részen volt, (már akinek ott volt) így az követte el a nagy hibát, aki a kötelező útvonalon nem nyomta a bójáig/célig hanem ok nélkül megállt nézelődni. Javaslom az edzőknek, ezt is vegyék fel a tanulandók közé, hogy a befutó, és egyéb szalagozásokon futni kell, nem nézelődni :-)
MM

Sziasztok !

Teljesen egyetértek fenti véleménnyel, a rajtbójáig miért kellene foglelkozni a bója előtti résszel?  Szerintem a szalagozás korrekt volt, a rajtbója már messziről jól látszódott a szalagozás végén, jó helyen volt, egyértelmű volt. Miért kellene látni a rajt vonalától a rajtbóját ?
Nem tartom korrektnek, ha a saját hibánkat, figyelmetlenségünket a rendezők, vagy a térkép számlájára próbáljuk ráhúzni.

Végülis amiért írok, az egy kicsit más.
Többször megkérdezik a rajtban a versenyzők, hogy  van-e térképrajt ?
Ha van piros-fehér szalagozás, akkor a szalagozás végén, aminek a maximális hosszát meghatározza a szabályzat, de néha a rendezők ki is írják, illetve megmondják tájékoztatásul. Ha nincs nincs szalagozás, akkor a háromszög a rajt transzparens vonalát ábrázolja.
Idén több versenyen előfordult, hogy a rendezők a rajttól 20-50 méterre leböktek egy bóját, szalagozás nélkül, rajtbója gyanánt.
Az én értelmezésemben ebben az esetben a háromszög rossz helyre volt rajzolva, mivel az a bója akár már ellenőrzőpont is lehetne. Vagy a rajtot építették rossz helyre, teljesen mindegy.

Én jól éreztem magam a ROB-on, a gyenge eredmény saját magamból fakad. Külön köszönet a nagy térképért. Ezzel kapcsolatban azért van egy kis hiányérzetem. Mivel ez a térkép remélhetőleg nem csak tájfutók kezében fog megfordulni, én hiányoltam róla a jelkulcsot. Egy időben sok térkép tartalmazta a jelkulcsot, névrajzokat, helyesbítők által javított részek ábráját, kis térképet a térkép elhelyezkedéséről. Ez a térképek tartalmát ugyan nem javította, viszont az esztétikáját, teljességét szerintem igen. A mostani, zömmel A4-es lapokon ezek az információk nyilvánvalóan nem férnek el, de a nagyobb térképekre jó lenne rátenni. Nem tudom, ez mennyi plussz munkával jár, illetve mennyire lehet sablonokat igénybe venni. A készítőknek nyilván plusz munka.
Negatív dolognak tartom, hogy néhány térkép névrajza olyannyira leszűkül, hogy még nevet sem írnak rá. Az pedig szerintem kerülendő, hogy az igazi név helyett a pályakitűzőre utal az elnevezés, pl.:  Gizi-hajtás, ami előfordult az egyik versenyen, de a térkép nevéből nem tudjuk, hogy a terep melyik tájegységen helyezkedik el.

Én köszönöm a rendezőknek mindkét OB ( ROB és PCSB) rendezését, a jó térképeket.

Üdv.

Tóth Károly