[Tajfutas] Börzsöny

Baila vidrum bailavidrum at gmail.com
2012. Nov. 28., Sze, 17:28:44 CET

Erről az jut eszembe, ahogy a rainbow
gatherings<http://en.wikipedia.org/wiki/Rainbow_Gathering#Relations_with_law_enforcement>mozgalom
kezeli a hivatalos szerveket. Gyakorlatilag azt mondják, hogy
senki nem reprezentálhatja a rainbow családot hivatalosan, ezért senkin nem
tud fogást találni a rendőrség. Persze ez a tájfutóversenyekre valószínűleg
nem alkalmazható, csak idevág és leírtam.

Mondjuk szerintem az nonszensz, hogy letérni a turistaútról már büntethető
cselekedet.

The Forest Service has often tried to prevent these gatherings from taking
place[26] <http://en.wikipedia.org/wiki/Rainbow_Gathering#cite_note-26> or
insisted that a group-use permit be signed, contending that this is
standard practice for large groups wishing to camp on public
land<http://en.wikipedia.org/wiki/Public_land> and
that it is necessary to protect public
safety<http://en.wikipedia.org/wiki/Public_Safety> and
the local environment. Gathering organizers generally contend that the United
States Constitution<http://en.wikipedia.org/wiki/United_States_Constitution>
 and Bill of Rights <http://en.wikipedia.org/wiki/Bill_of_Rights> give them
the right to peaceably assemble on public land and that requiring a permit
would violate that basic right by turning it into a privilege to be
regulated.

The U.S. government<http://en.wikipedia.org/wiki/Federal_government_of_the_United_States>
has
in the past pressured individuals to be representatives of the Gathering
(e.g., to sign a permit), however, this is in violation of the
well-established Rainbow principle that "no individual may officially
represent the Family as a whole."