[Tajfutas] Isom és ISSOM

Perje Oskar perjecsaba at gmail.com
2012. Május. 25., P, 18:13:31 CEST


Péter! Igy néz ki az autópálya az oszlopokkal amely a Praterparkot átszeli.
Nem tul magas (sötét), messziröl látszik es alatta semmi nincs az
oszlopokon kivül de azokból nagyonsok van.  :)

Minden esetre az elsö leveled zarómondata nagyon tetszett és föleg
nagyon igaz!

Üdv.
Csaba

2012/5/25 péter kovács <kovacsp969 at gmail.com>

> Kedves Csaba!
>
> Látod, könnyű nekem távolról okosnak lenni, de ha nem láttam, nem ismerem
> pontosan a helyet, akkor nem is tudom jól megítélni a helyzetet. Azt
> tudtam, hogy pilléreken áll az út, de azt nem, hogy mekkorákon, (és azt
> sem, hogy a jelkulcs csak egy bizonyos méret fölött engedi ábrázolni).
> Tehát valóban nektek van igazatok, megint tanultam valamit.
>
> Ettől függetlenül a városi, városközeli terepek ábrázolása még sokáig jó
> vitatéma lehet a tájfutók között, de majd az eljövendő vitákból is tanulunk!
>
> Üdv:
> Kovács Péter
> BBB
>
> 2012. május 24. 21:08 Perje Csaba írta, <perjecsaba at gmail.com>:
>
> Kedves Peter!
>>
>> (Elnezest kerek, hogy ezuttal ekezetek nelkul irok.)
>>
>> Popey emlitette, hogy konzultalt a Praterben felmerulo problemak ugyeben,
>> mielott idejott volna becsbe es eppen emiatt vitatkoztunk is sokat hogy
>> hogyan is lenne jobb peldaul a terepet atszelo autopalyat abrazolni.
>> Tobb lehetoseg is szobajott de a vegen abban egyeztunk meg hogy
>> kompromisszumok nelkul  betartjuk az ISSOM 2007 szabalyait.
>> Hogy miert nem kerultek fel az autopalyat tarto oszlopok a terkepre?
>>
>> A valasz benne van az 526.3-as ISSOM 2007 jelkulcsleirasban de azert en
>> bovebben leirom.
>>
>> A szabalyzat szerint egy tartooszlop csak akkor feltuntetendo ha az
>> alapterulete nagyobb 2x2 meternel.
>> A mi esetunkben kb. a fele.
>> A kivetel a szabaly alol akkor lenne ha az autopalyat tarto oszlop vagy
>> az oszlopok segitenek a versenyzot a tajekozodasban.
>> A mi esetunkben szandekosan nem eltunk a kivetel adta lehetoseggel mert
>> itt nagyonsok tartooszloprol, egy egesz oszlop erdorol van szo ( nem
>> szamoltam meg de saccolom, hogy 50 es 100 kozott van) es ahelyett hogy a
>> tajekozodast segitette volna inkabb osszezavarta volna a versenyzot.
>> A palya a versenyen ugy lett vezetve, hogy ne legyen ellenorzo pont az
>> autopalya/feluljaro kozeleben.
>> A sprintterkep szabalyzata a versenyzok nagyobb sebessege miatt egy
>> "minimalisztikus" abrazolast ir elo, latsd sem padok, sem szemettartok, sem
>> elektromosszekrenyek, sem telefonfülkek, sem reklamoszlopok, sem
>> villanyoszlopok nem kerulnek fel a terkepre. ( mindezekbol a praterban tobb
>> szaz talalhato)
>>
>> En tovabbra is szeretnem az ISSOM szabalyzatot betartani es az
>> egysegesseg, az utanpotlas neveles es a nemzetkozi szinten valo sikeres
>> szereples erdekeben szerintem jobb lenne ha mindenki betartana.
>>
>> Udv.
>> Perje Csaba Oskar
>>
>>
>> Von meinem iPhone gesendet
>>
>> Am 24.05.2012 um 18:57 schrieb péter kovács <kovacsp969 at gmail.com>:
>>
>> Kedves Csaba!
>>
>> Kb. egy hónapja Popeyjel épp arról beszélgettünk, hogy hogyan is lehetne
>> ábrázolni azt a felüljárót/hidat ami a mellékelt bécsi terepen átvezet.
>> Ott akkor abban maradtunk, hogy ne adjunk a versenyzőknek rejtvényt
>> azzal, hogy a magasban futó utat ábrázoljuk, és ezzel megszűnik a
>> lehetősége annak, hogy bemutassuk a valós környezetet, amiben futnak. Az
>> pedig az utat tartó pillérsor, ami mellett esetleg valahogy még lehetne
>> jelezni a felül futó út szélét.
>> Most már látom, hogy végül nem ezt a megoldást választottátok.
>> Szerintem (és talán az ISOM és ISSOM jelkulcsok szerint) azt a
>> környezetet kell/érdemes ábrázolni, amiben a versenyző fut, és az jelen
>> esetben a pillérsor lenne, hiszen a magasban futó útra még csak rá sem
>> látnak a versenyzők.
>> Persze azért előbb-utóbb (legkésőbb akkor, amikor odaér) mindenki
>> kitalálja, hogy mi lehet az a széles szürke sáv, amin még az (alatta)
>> átvezető utak is be vannak rajzolva.
>> Tanulság: városi, városközeli környezetben sokkal gyakrabban kerülünk
>> olyan helyzetbe, hogy nehezen tudjuk eldönteni, hogyan is ábrázoljuk az
>> adott szituációt.
>> üdv:
>>
>> Kovács Péter
>> BBB
>>
>>
>> 2012. május 23. 14:56 Perje Oskar írta, <perjecsaba at gmail.com>:
>>
>>> Sziasztok!
>>>
>>> A közelmultban (4 héttel ezelött) Popey segitségével elkészült egy
>>> sprinttérkép bécsben, a Práter (vidámpark) melletti erdös parkban, ahol
>>> igyekeztünk az ISSOM 2007 szabvány szerint dolgozni.
>>> Majus 5.-én itt volt a bécsi egyesületek bajnokságának az egyik
>>> fordulója.
>>> Az ISOM és ISSOM témához hozzászólóknak nagyrészben igazuk van de
>>> szerintem ha már egy nemzetközi szabályzat érvényben van akkor azt
>>> egységesen használni kellene, addig amig nemtudunk változtatni rajta.
>>>
>>> A térkép a csatolmányban.
>>>
>>> Üdv.
>>> Perje Csaba Oskar
>>>
>>>
>>>
>>> 2012/5/20 Zentai József <jozsef.zentai at gmail.com>
>>>
>>>> Szia Janó, Sziasztok!
>>>>
>>>> Ez így kissé már nonszensz. Pedig a közelmúltban még térképhelyesbítő
>>>> tanfolyam is volt Budapesten.
>>>> Sajnos, nemcsak itthon, máshol sem veszik komolyan a ISOM és ISSOM
>>>>  közti jelentős (rajzi)különbséget.
>>>> Az egyik erre, a másik arra készült.(volna)
>>>> Használni kellene!
>>>> Egy a közelmúltban Romániában -Félix fürdőn rendezett sprint
>>>> bajnokságon például vegyessalátát kaptunk.
>>>> A szép rajzolatú és jó térkép volt.
>>>> Csak.....,  az  erdőben ISOM jelkucsot a fürdőhelyen ISSOM-ot
>>>> használtak térképrajzolók.
>>>> Nem zavart a dolog, de ha már valakik erre szabályt alkottak
>>>> (nemzetközi színtéren is), akkor illő lenne a világon mindenütt ezt
>>>> egységesen kezelni, alkalmazni.
>>>>
>>>> Egyébként  Serdülő biztos tudja a Janó kérdésére a választ
>>>>
>>>> Szép Napot Mindekinek!
>>>> Popey
>>>>
>>>> ----- Original Message ----- 2
>>>> From: "Kelemen János" <kelemen.janos111 at t-online.hu>
>>>> To: "Tájfutó levlista" <tajfutas at lazarus.elte.hu>
>>>> Sent: Sunday, May 20, 2012 4:27 PM
>>>> Subject: Re: [Tajfutas]DO és Csákvár kupa 1. nap a RouteGadget-en
>>>>
>>>>
>>>> Mint olvasom a térképen a javítás ez évben történt meg és sprint volt a
>>>> verseny.
>>>> Mikor fog a kastélypark térképe ISSOM2007 jeleket kapni?
>>>> Janó
>>>> ----- Original Message ----- From: "Tamas TOTH" <info at geomega.hu>
>>>> To: "Tájfutó levlista" <tajfutas at lazarus.elte.hu>
>>>> Sent: Sunday, May 20, 2012 11:06 AM
>>>> Subject: [Tajfutas] DO és Csákvár kupa 1. nap a RouteGadget-en
>>>>
>>>>
>>>> Sziasztok!
>>>>
>>>> Felkerültek a Diákolimpia Sprint pályái a RouteGadget-re:
>>>>
>>>> http://0x.hu/RouteGadget/cgi-bin/reitti.cgi?act=map&id=328&kieli=
>>>>
>>>> Valamint rajzolhatók a Csákvár kupa első napi pályái is:
>>>>
>>>> Sprint:
>>>> http://0x.hu/RouteGadget/cgi-bin/reitti.cgi?act=map&id=329&kieli=
>>>>
>>>> Középtáv:
>>>> http://0x.hu/RouteGadget/cgi-bin/reitti.cgi?act=map&id=330&kieli=
>>>>
>>>> Hamarosan jön a mai folytatás is...
>>>>
>>>> TT
>>>>
>>>>
>>>> _______________________________________________
>>>> Tajfutas mailing list
>>>> Tajfutas at lazarus.elte.hu
>>>> http://lazarus.elte.hu/cgi-bin/mailman/listinfo/tajfutas
>>>>
>>>>
>>>> _______________________________________________
>>>> Tajfutas mailing list
>>>> Tajfutas at lazarus.elte.hu
>>>> http://lazarus.elte.hu/cgi-bin/mailman/listinfo/tajfutas
>>>> _______________________________________________
>>>> Tajfutas mailing list
>>>> Tajfutas at lazarus.elte.hu
>>>> http://lazarus.elte.hu/cgi-bin/mailman/listinfo/tajfutas
>>>>
>>>>
>>>
>>> _______________________________________________
>>> Tajfutas mailing list
>>> Tajfutas at lazarus.elte.hu
>>> http://lazarus.elte.hu/cgi-bin/mailman/listinfo/tajfutas
>>>
>>>
>>
>
--------- következő rész ---------
Egy csatolt HTML állomány át lett konvertálva...
URL: <http://lazarus.elte.hu/pipermail/tajfutas/attachments/20120525/a835fc61/attachment.html>
--------- következő rész ---------
A non-text attachment was scrubbed...
Name: Prater.jpg
Type: image/jpeg
Size: 113323 bytes
Desc: nem elérhető
URL: <http://lazarus.elte.hu/pipermail/tajfutas/attachments/20120525/a835fc61/attachment.jpg>


További információk a(z) Tajfutas levelezőlistáról