[Tajfutas] Isom és ISSOM meg féloff

Hegedüs Ábel abel.terkep at chello.hu
2012. Május. 21., H, 23:31:10 CEST

Sziasztok

Én úgy gondolom, hogy az ISOM, de különösen az ISSOM nagyon rossz felé tart,
nem a jelkulcs azonosságát (néhány alapjeltől, pl szintvonal, eltekintve)
kéne erőltetni, hanem azt, hogy a jelkulcs mindig a terepnek legmegfelelőbb
legyen. Az 1960-as, 70-es sőt még a 80-as években az egységesítés volt
nagyon fontos, de most szerintem ez már a fejlődés kerékkötőjévé vált.
Természetesen nagyobb versenyek előtt szükséges terepbemutatón stb
ismertetni az aktuális jelkulcsot.
Régebben még nagyon kevés képzett térképész dolgozott a tájfutásban, ma ez
alapvetően átalakult. A térképésznek az a feladata, hogy a készülő térképhez
a leginkább megfelelő méretarányt és jelkulcsot alkalmazza. Ezt az IOF
térképbizottság magának tartja fent, pedig bőven vannak képzett és
gyakorlott térképészek, akik tudnának jobbat is csinálni. Az IOF
Térképbizottság egy dolgot nagyon jól tud: minden eltérésre nemet mondani.
Így nagyon nehéz fejlődni.

Ha már megszólaltam: az ominózus pont Kaposváron korrekt volt, de elsőre ezt
nem láttam át.
A magyarázatok (szerintem) jók voltak, csak a következtetés...
Ha  valakit megbántottam volna a hozzászólásaimmal, bocs.

Az IOF ISSOM jelkulcs átemelésével a magyar szabályzatba még az az "apróbb"
probléma, hogy így a "Szepes" megyei RR sprintversenynek ugyanúgy kell
teljesíteni az IOF előírásait, mint a VB-nek (pl a teljes
forgalommentességet). Ez szerintem nem életszerű.

Még valami: kérek mindenkit, hogy semmilyen feladattal ne keressen meg, jó
darabig nem tudok semmi újat vállalni egészségügyi okokból.
Köszönettel

Ábel