[Tajfutas] Layout layer

László Kaján oldkajla at gmail.com
2012. Május. 15., K, 13:33:53 CEST

Valójában, a layer, (magyarul akár réteg vagy fólia) egy bizonyos
tulajdonságú rajzi objektumok gyűjtő helyeként használt fogalom, pl.
az összes szintvonal, vagy az összes növényzeti jel, vagy pl. közmű
rajz esetén az összes gázvezeték, másikon a víz, harmadikon a
híradástechnikai-informatikai kábelek, stb.
Ennek célja az, hogy a rajzot bizonyos tulajdonságok szerint könnyebb
legyen áttekinteni, így azok egymás közötti összefüggését könyebb
értelmezni. Pl. az egyes kategóriák pályái lehetnek más-más
layeren-fólián-rétegen. Azt a réteget kapcsolm be/ki, amelyiket
akarom, akár egy bizonyos pont környékén azt is megnézhetem, ki milyen
irányból és hány kategória keresztezi.
A layout, vagy elrendezés pedig egy megjelenítési fogalom: a teljes
térkép melyik részét, milyen léptékben akarom megjeleníteni az adott
nagyságú papíron. Ilyent sokat csinálhatok egy rajzhoz. Tehát ha van
egy nagy területről pl. tájfutó térképem, akkor az adott pálya
fóliáját bekapcsolva, a többiét letiltva adott léptékű nagyítás
mellett fölötte pl. az A4-es papírt addig tologatom, amíg az összes
pont jól látszik, vagy esetleg az derül ki, hogy 15.000-es léptékben
nem fér rá az A4-re. Ha minden OK, akkor ezt rögzítem és elnevezem
F21C-nek, stb.
Szerintem ez így van az összes CAD programban, mert ez így logikus.

OldKajLa

Bocs attól, aki ezt már (sokkal jobban mint én) tudta... :)