[Tajfutas] Szakvéleményt kérek. kicsit hosszú, aki már unja, törölje

Pavlovics György pavlovics at smtfsz.hu
2012. Május. 14., H, 19:15:53 CEST

"Leírná valaki részletesen, hogy is néz ki ez a hely? "

Megpróbálkozom vele.....kimentem ma lefényképezni, hogyha nem
csillapodik a vita, akkor próbáljam illusztrálni, hogy miről van
szó...és hát nem csillapodik....

Szóval, akkor próbáljuk meg elemezni az átmenetet:
Ebben az átmenetben (lsd. Kálmán által eredetileg küldött kép) a 7-es
ponttól É-ra kifutunk az utcára, K-re, majd a sarkon É-ra  fordulunk.
Itt az épület mellett haladva balról van egy átjáró az épületek között,
majd szembe megyünk egy kettős kőfallal.  (1. kép) Két dolgot választhat
a futó:
1. nem nézve a térképet, beront az épület mellett (az épület és a
mellette levő kettő kőfal közül a Ny-i között), Ny-ra fordul az épület
mögött és próbálja megkeresni a pontot, (ebben az esetben valahol közte
és a pont között egy áthatolhatatlan kőfal lesz előbb-utóbb a térkép
szerint. És valószínűleg más magasságban is leszünk, mivel a pont körül
3 lépcső is van, tehát elképzelhető, hogy vagy lejjebb, vagy feljebb
lesz, mint ahol most vagyunk. )
vagy pedig
2. egy pillanatra megáll vagy lassít, megnézi azt, hogy a 8. ponthoz,
mely a körön belül levő három É-D irányú kőfal közül a középsőnek a K-i
oldalára van jelölve (és szimbóllal is megadva) csak úgy juthat el, hogy
a szemben levő kettős kőfal (1. kép) között kell mennie. Különben
valahol egy áthatolhatatlan kőfallal kerül szembe, melyen át nem tud a
ponthoz jutni. Ha viszont a kettős kőfal között megy, akkor egy lépcsőn
kell felmennie. Ezt egyrészt látja maga előtt (1. kép)  (innét tudja,
hogy emelkednie kell, mert a lépcső is emelkedik), másrészt jelölve is
van a térképen. Ha viszont már felmegy, akkor nem tudja nem megtalálni a
pontot, mely a fenti gyalogos szint kőkorlátja. (4. kép) (a bóját nem
tettem újra ki...)

Ha lent marad (1. verzió), akkor egy autóúton találja magát, ahol nincs
egyetlen É-D irányú kőfal sem. (2. kép) Akkor helyre kell tennie magát,
és a ponttól ÉNY-ra levő lépcsőn át megközelítenie a pontot, vagy ha
hamar kapcsol, akkor visszafordulva valamelyik másik lépcsőn felmennie.
(1. kép ill. 2. kép jobb oldalán)

Janó a pöttysorral azt jelezte, hogy "alagútként" a járdaszint alatt
autóút halad Ny-K irányban. (3. kép) Lehet, hogy térképészetileg ez nem
teljesen szabályos, de a térkép véglegesítése során ezt én is logikusnak
gondoltam, és így hagytam.

Változatlanul az a véleményem, hogy a térkép ezt a helyet a lehető
legjobban és olvashatóan ábrázolja. Nem gondolnám, hogy ez
rejtvényfejtés, inkább figyelmes térképolvasás. Ennyi erővel ne menjünk
a Borókásba, mert ott is figyelni kell a térképet. A szimbólban a "K-i
híd Ny-i oldalán" talán célszerűbb lett volna, de a fentiek miatt
szerintem így is egyértelmű.

Üdvözlettel: ifj. Pavlovics György