[Tajfutas] Új természetvédelmi területek és módosításokról szóló rendeletek jelentek meg

péter kovács kovacsp969 at gmail.com
2012. Már. 14., Sze, 13:19:42 CET

Pár hete Brigi levelét olvasva azt gondoltam, oké, védik, legfeljebb majd
egy kicsit nehezebb lesz versenyt rendezni ezeken a helyeken, elsősorban
Pirtón.
Most viszont egy hírlevelet kaptam ugyanebben a témában, és az utolsó
mondatot olvasva csak abban reménykedem, hogy megint az történt, hogy
valaki valahol olvasott-hallott valamit, és utána le is írt róla valamit,
de nem pont az igazságot. Mert ha azt, akkor a pirtói buckásnak lőttek (a
mi szemszögünkből).

Itt pedig a hírlevél részlete, a végén kiemelve az agasztó mondatrész,
külön remélve hogy csak az itt említett területekre vonatkozik, ha
egyáltalán:

*Kibővített természetvédelmi területek*
* *

*Fazekas Sándor vidékfejlesztési miniszter védetté nyilvánította, illetve
kibővítette az európai közösségi jelentőségű Dunaszentgyörgyi-láperdő, az
Ebergőci-láprét, a Fertő-Hanság Nemzeti Park, az Iváni-szikesek, a
Körös-Maros Nemzeti Park, a Soproni Tájvédelmi Körzet, a Tiszaigari
arborétum, Maconkai-rét, valamint a Pirtói-homokbuckás és a
Várbalogi-héricses természetvédelmi területeket. A védetté nyilvánítás
célja a területek természetvédelmi szempontból értékes életközösségeinek,
valamint védett növény- és állatfajainak, élettelen természeti és táji
értékeinek megőrzése, továbbá a területek oktatási és bemutatási célú
hasznosítása az azok vizsgálatát célzó kutatások lehetőségének
biztosításával. A Soproni Tájvédelmi Körzet esetében új célkitűzés a
Páneurópai Piknik helyszínének emlékhelyként történő a megőrzése, valamint
az itteni területek feldarabolódásának és elszigetelődésének
megakadályozása. A Tiszaigari arborétumban fontos szempont a táji
értékeinek (park jelleg, térszerkezet) megőrzése, fenntartása mellett a
területen található élővilág természetközeli életfeltételeinek biztosítása,
különös tekintettel a madarak háborítatlan fészkelésére és táplálkozására.
Az ide látogatók természetvédelmi szemléletének erősítése érdekében a
szabadban történő felüdüléssel párhuzamosan, szeretnék segíteni az ismeret-
és élményszerzést is. Ugyanakkor a természetvédelmi területeken egy sor
korlátozást is bevezettek, így például a legtöbb helyen technikai
sporttevékenység nem végezhető, a kerékpározás vagy a lovaglás csak a
meglevő utakon lehetséges, ha pedig a területet csak gyalogosan lehet
látogatni, akkor a földutakról tilos letérni. Nem engedélyezik továbbá új
építmények létesítését, tilos a hulladék elhelyezése, a tűzgyújtás pedig
csak a természetvédelmi hatóságok engedélyével, az igazgatósággal
előzetesen egyeztetve lehetséges. Ugyancsak általános szabály, hogy nagyobb
- egyidejűleg 20 főt meghaladó látogatottságú – rendezvények (a Páneurópai
Piknik helyszíne kivételével) a természetvédelmi területeken nem
szervezhetők.*

kovacsp