[Tajfutas] plágium

Marczis István marczisi at yahoo.com
2012. Jún. 4., H, 13:16:10 CEST

Szia!

Szerintem  nyugodtan aludhatsz.

Amúgy nem értem ezt az egészet. Mindenki plagizál csak az arányok másak. És ebben nincs kivétel, még az is aki azt mondja, hogy nem, aki újat alkot valamiből.
Amit az iskolában tanítanak azt is felhasználod nap mint nap, mégsem jut eszedbe, hogy plagizálnál, pedig hivatkozhatnál, arra, akitől tanultad.
Itt álljon egy példa A madár gerinces állat. (Mondta: Gézabá 1955 Budapest...)   Hogy nézne ki??? Semmi értelme. Amúgy ez egy közkincs.
Így a szakdolgozatban sem hivatkozol a tanárod elődására, ha nem az előadás jegyzetéből másolod bele a dolgozatba. És itt a másolásról beszélek.
Amit az agyunkból hívunk elő az a miénk, szinte szabadon használható. Még akkor is, ha az teljesen megegyezik mások által mondottakkal.
Persze ez nem jelenti azt, hogy pl Petőfi  Nemzeti dala az agyadból előhívva a te teremtett gondolatod lenne ( azt bemagolva rögzítetted).
Az agy magáévá tesz neki tetsző dolgokat, másokhoz pedig alkalmazkodik, némlyeket -:)...
Üdv
MI