[Tajfutas] Környezet-Természetvédelem sportolók kizárásával

Zentai József jozsef.zentai at gmail.com
2012. Jún. 4., H, 09:28:18 CEST

Sziasztok!

Vasárnap egy csodaszép terepen Cserhátszentiván környékén Beda Szabolcs kis csapata a sokak által már elunt Kékes csúcsfutás utáni napon
egy két távos, 5 km, 11 km és egy 14 km teljesítménytúrát(ki mit választott) bonyolított le.

A rajt után a falu feletti dombra felkapaszkodva elég elől a 4-ik helyen futottam, aztán jött a völgy futás a Hármas forrásig (jelzett turista út). Csodaszép volt a táj és remek talajt adott a gyalogút. Végül 5 km=18:26 perc-de szerintem nem volt ennyi a táv!)

A lényeg a rendezőknek a természetvédők nem engedélyezték az eredeti útvonal kijelölését, így csak oda-vissza futottunk. A természetjáróknak igen! Ők, rajtszám nélkül egy itinerrel végig gyalogolhatták a futók számára is eredetileg kiírt 14 km-es távot. Mi nem! Ez, így tök nevetséges!

Vajon miért ez a megkülönböztetés, miért sújtják most már sorozatosan a környezetvédők egyes sportágak képviselőit.
Tudomásom szerint bár természetvédelmi terület, a térségben egyetlen egy példány fekete gólya fészkel vhol.
Nem értem, csak az ember zavarja meg a gólya nyugalmát -nagyobb állat, vaddisznó,szarvas,muflon, favágók- NEM! Ja, bocsi ez utóbbi népi szükséglet!

Szebb Napot!
Popey