[Tajfutas] Környezetvédelem - Versenyrendezők figyelmébe

Kovács Gábor borea at is.hu
2012. Jún. 3., V, 23:36:02 CEST

Sziasztok!

Bár Sün írott leveléből sajnos nem jött át nekem egyértelműen, hogy amit írt azt tök komolyan írta, vagy esetleg ironikusan ;-)
De azért nem, nem akarunk megállni ezen a szinten.

A szelektív gyűjtés az első, viszonylag könnyen megvalósítható lépés.
A terveink között több, fokozatosan bevezetésre kerülő további lépés is van, mint például:

-Telekocsi rendszer alkalmazása a tájfutó versenyeken. Ez nem egy önálló dolog, hanem beépül az OSZKÁR nevű, egyébként is létező telekocsi-oldalba. Az OSZKÁR üzemeltetőivel már előrehaladott egyeztetéseink vannak, még bizonyos informatikai kérdéseket kell megoldani, és a rendszer már működni is fog - erről folyamatosan tájékoztatni fogunk a különféle írott és elektronikus fórumokon

-Térképfólia használatának csökkentése (jó időben csak az kapjon akinek szüksége van rá, mert pl. izzad a keze)

-Rajtszám használatának csökkentése (csak azokon a versenyeken legyen rajtszám, ahol az feltétlenül szükséges (egyedi térképes váltó, vagy ahol a rajtszám a szponzorok kierülhetetlen reklámfelülete)

-Frissítős poharak használatának csökkentése (hozzon mindenki saját poharat a versenyre)

-Büfében keletkező hulladék csökkentése. Arra nem gondoltunk elsőre, hogy egyáltalán a büfét kellene megszüntetni, de arra igen, hogy a hulladékot lehetne csökkenteni, ha saját tányért és evőeszközt hoz mindenki magával.

Ezekről az elképzelésekről a Környezetvédelmi Útmutatóban olvashattok bővebben, ami egy előzetes munkaanyag, és minden konstruktív hozzászólást, de a kritikai megjegyzéseket is, örömmel fogadunk hozzá!

-A hulladék hazaszállítása egyébként önmagában jó ötlet és sok gondtól megkímélné a rendezőket is. Én erdészektől hallottam, hogy egyre kevésbé tesznek ki szemeteseket az erdei pihenőhelyekre, azon elv alapján, hogy a konzervdobozt, nejlonzacskót, italos flakont, ha étellel-itallal telve el bírja vinni a kiránduló az erdőbe, akkor az üres csomagolást csak haza bírja vinni és aztán otthon kidobni a kukába - természetesen szelektálva ;- ). Egyébként pont csehországi példákat hoztak, hogy ott ez bevált.
    Ugyanakkor arra is kell gondolni, hogy vannak versenyzők, akiktől nem lehet elvárni, (az idén pl. a mi versenyünkön svéd meg lengyel versenyzők is voltak), azaz hogy odáig vigyék...

Kovács Gábor