[Tajfutas] Változtatás

Zentai József jozsef.zentai at gmail.com
2012. Júl. 24., K, 21:42:01 CEST

Sziasztok!

Ráleltem az 1976. szeptember 21 -én megjelent Népsportra.
Az első oldalon egy hasábon jött le a csatolt anyag a három érintett fotójával, majd a belső oldalon tovább folytatódott a skóciai vb-ről való  tudósítás.

Nosztalgiázzunk egy kicsit:
 36 évvel ezt megelőzően :
-Még volt kiküldött tudósítónk a vb-n-Harcsa Gabi- személyében. - Azóta kikerültünk ebből és a többi sajtóból is.
-Női váltóban a skandinávok mögött mi lettünk a legjobbak.    -Azóta sem tudtuk (sajna) megismételni ezt a sikert.
-Akkor 1976-ban az ország vezető sportsajtójában lehetett használni a "TÁJFUTÁS"-t .

Most 36 év után arra kérnek, hogy  írott anyagaimban térjek vissza a TÁJÉKOZÓDÁSI megnevezésre.

Tudja vki, miért kell tájfutás helyett ismét tájékozódási futás elnevezést írni !

Rákattintottam a IOF honlapjára is. A szövetség valóban "tájékozódási" nevet visel, de a feltöltött anyagokban továbbra is a tájfutást,sítájfutás,tájkerékpár elnevezést használják.
Hazai viszonylatban én, pl: nem találtam meg Budapesti Tájékozódási Futó Szövetséget a Budapesti Tájfutó Szövetség honlapját viszont -igen!
Tudomásom szerint több klub is HIVATALOSAN a korábban bírósági nyilvántartásba vett igazoló száma mellett nevét is TÁJFUTÓ klubként kapta meg. Akkor most velük mi lesz. Nekik is vissza kell hivatalosítani a nevüket  TÁJÉKOZÓDÁSI -ra.?!

Az rendjén vagy, hogy a szövetség hivatalos neve: Magyar Tájékozódási Futó Szövetség, de akkor ezt követni kellene máshol is.
(Nemcsak a sajtóírásoknál kellene visszacsinálnunk az 1970-es születésünkor felvett nevet, hanem mindenhol.
  A szakágaknak is módosítani kellene a nevüket.
(lásd. MTFSZ honlap  vagy tájfutas.lap.hu, ... Tájfutó válogatott honlapja  meg ezernyi más helyen

Sebaj, a Tájfutó arcok helyett, lesz Tájékozódási futó arcok
 a tájkerékpár helyett     -Tájékozódási kerékpár
vagy a sítájfutás helyett  -Tájékozódási síelés(Brrrrr....)

Én állok elébe a dolgoknak, de úgy érzem ebben a változtásban nem sokan fognak mögém állni.

Szép estét mindekinek
üdv: Popey