[Tajfutas] Közösségi tájfutótérkép készítés?

janos szabon jszabon at yahoo.co.uk
2012. Feb. 20., H, 14:39:20 CET

________________________________
Szervusztok!

"Megérne egy próbát"
Hát, igen, megöregedtek a Budai-hegyek térképei. Az állandópontos pályák (ARIADNÉ)tízéves edzőtérképei ugyan még havonta letölthetők a tájékozódás.hu portálról, de már újabbakra lenne szükség.

Ezért - közösségi javítás és letölthető edzőtérképek ügyében - pár éve kapcsolatba léptünk
- Kolesár Andrásékkal (turistautak.hu) annak érdekében hogy a tapasztalataikból tanulni lehessen, de ez nem jött be,  ők már akkor túlvállalták magukat, és nem volt szabad kapacításuk mások segítésére
- a Zöldhatósággal (Halász Antallal) 7 javasolt terület (0,5-1 km2) engedélyezhetőségéről; ez pozitív volt, mert a hétből csak egyet zárt ki, egyet azonnal elfogadott (Kakukk-hegy), és további hármat lehetségesnek mondott (Vadaskert, Fazekas-hegy, Hárs-hegy); ezeken azonnal kezdeni lehet; és végül de nem utolsó sorban
- többszereplős (GPS-es, stb) javításról új ajánlat érkezett az OCAD-tól (rövidítve):

1. OCAD 11 Beta Test Version Released!
With pleasure we announce the release of the OCAD 11 beta test version at February 1st 2012. OCAD 11 offers more than 100 new features and numerous improvements, which facilitate map-making and thus your work.
Layout layer
Rulers, Guidelines,
                    Keyline View Mode
Connection to Web Map
                    Services
The Web Map Services (WMS) module makes it possible to
                  load maps from various WMS providers either as a draft
                  for updating your map or to use it as a background
                  map.
Several new drawing and editing tools added
Laser range finder
                    supported
DEM module improved
Database improved
Totally revised OCAD
                    Internet Map
The OCAD 11 internet map (OIM) export has been totally
                  revised according to HTML and JavaScript (OpenLayers)
                  standards. This allows you to create an interactive
                  internet map version of your map with only a few
                  clicks.
Server Client Solution
In addition 'OCAD 11 Server Client Solution' will
                  allow multiple users simultaneously to work on common
                  map projects either within your computer network or
                  via the Internet.
The OCAD 11 beta test version is available free of charge to all current users of OCAD 10 Standard or Professional. OCAD 10 must be installed and activated on the same computer for testing.
If you need help or if you have any problems don't hesitate to contact us: support at ocad.com
We wish you a lot of fun to explore OCAD 11 Beta and looking forward to your comments.
Special offer: Those who buy OCAD 10 Standard or Professional during the beta testing stage receive an OCAD 11 update for the same edition for free after its official release.

Link for download: www.ocad.com/en.wiki/index.php?title=OCAD_11_Beta_Test

Megérne egy próbát!
Szabon János