[Tajfutas] Pénteken megjelenik a Tájoló idei első száma

Kerényi Dénes dkerenyi at qualiplan.t-online.hu
2012. Feb. 15., Sze, 13:47:39 CET

Kedves Iván!

A szívemből szóltál!

Amúgy - mivel nem ismertem - utánanéztem:

http://hu.wikipedia.org/wiki/Gonzó_újságírás, vagy bővebben angolul:
http://en.wikipedia.org/wiki/Gonzo_journalism/

/ /"A *gonzó újságírás* az 1970-es években
<http://hu.wikipedia.org/wiki/1970-es_%C3%A9vek> született, mint az új
újságírás <http://hu.wikipedia.org/wiki/%C3%9Ajs%C3%A1g%C3%ADr%C3%A1s>
egyik fajtája. Feltalálása az amerikai
<http://hu.wikipedia.org/wiki/Amerikai_Egyes%C3%BClt_%C3%81llamok>
Hunter S. Thompson <http://hu.wikipedia.org/wiki/Hunter_S._Thompson>
nevéhez fűződik. A kifejezés a francia-kanadai „gonzeaux” szóból
ered,^[forrás?
<http://hu.wikipedia.org/wiki/Wikip%C3%A9dia:T%C3%BCntesd_fel_forr%C3%A1saidat%21>]
melynek jelentése „fényes ösvény”.^[forrás?
<http://hu.wikipedia.org/wiki/Wikip%C3%A9dia:T%C3%BCntesd_fel_forr%C3%A1saidat%21>]
A gonzó lényege az erős szubjektivitás, a tények és a fikció vegyítése a
szerző által közvetített üzenet hatásának felerősítése érdekében, aminek
a pontosság igényét is alárendeli, és így a stílus felülkerekedik a
tárgyilagosságon. Thompson nyomán, az írás folyamatában gyakran
játszanak közre különféle tudatmódosító szerek.//
A gonzó újságírás azt vallja, hogy a tényekhez való makacs ragaszkodás
nélkül is lehetséges az igazat írni."

/Hol van itt szó a mocskos beszédről (írásról)?

üdv D

(aki "természetesen" szóban szintén használom a "nyomdafestéket nem
tűrő" szavakat, szóbogáncsokat)