[Tajfutas] Fw: HOB

Zentai Laszlo lzentai at caesar.elte.hu
2012. Feb. 14., K, 21:31:57 CET

Szia Düdü!

Én kevésbé voltam a tömegrajt ellen, mint az ellen, hogy úgy vezetünk be
valamit, hogy a versenyzőket erről nem kérdezzük meg. Én már 20 éve nehezen
tudom megérteni, hogy a versenyszabályzat jobban előtérbe helyezi a
versenyrendezők, mint a versenyzők érdekét (miért nem kerül be pl. a
versenyszabályzatba, hogy a nevezési határidő előtt közölni kell a végleges
pályaadatokat). Mellesleg, ha jól olvasom a mostani versenyszabályzatot,
akkor a HOB rendezőknek nem is kellett volna feltétlenül jelezni már most a
kiírásban, hogy tömegrajtos lesz a verseny, elég lett volna csak a
versenyértesítőben, néhány nappal a verseny előtt.

Azért a VB nem ugyanaz, hosszú pályákon ezt jól meg lehet csinálni, ezzel
nem vesztjük el a hosszútávú lényegét, az útvonalválasztást. Rövidebb
távokon a pillangóhoz sok pont kell, s a szeniorok, meg a serdülők majd
kapnak egy hosszútávú pályát középtávú jelleggel, legalább 25-30 ponttal.
Mellesleg az elit versenyzők tiltakozása miatt (is) - ld. Ld.
http://mtfsz.hu/index.php?option=com_k2&view=item&id=2781:az-elit-t%C3%A1jfut%C3%B3k-ellenzik-az-%C3%BAj-vb-programot&Itemid=602
- a módosítás lekerült a napirendről a VB-k szintjén, erről január közepén
döntött az IOF elnöksége:
http://orienteering.org/woc-in-the-future-january/. De ha be is vezették
volna (többek között a tömegrajtot is, legfeljebb egy számban, de az szinte
biztosan nem a hosszútáv lett volna, hanem a középtáv), akkor sem hiszem,
hogy ez mondjuk begyűrűzött volna a szenior VB-kbe be is.

Zetor