[Tajfutas] alapranglista, korosztályos ranglista

Kéri Gerzson gfkeri at gmail.com
2012. Feb. 2., Cs, 01:40:29 CET

Sziasztok!

Lehet, hogy megint nehezet kérdezek. Miért jó az, hogy a korosztályos
ranglistán nincsenek figyelembe véve az eltérő (ifj. korosztályos
rajtlistán az adott versenyzőnél idősebb kategóriákban, szenior
korosztályos ranglistán a fiatalabb kategóriákban szerzett pontok?
Biztos volt ennek valami indoka, amikor a szabályzatban így
rendelkeztek, csak nem tudom mi lehetett ez az ok. Talán az, hogy
egy-egy versenyző két vagy több különböző kategória ranglistájának
élmezőnyében is szerepelhessen?

Viszont ez a számítási mód olyan anomáliát eredményez, hogy pl. az én
kategóriámban (F65) Lux Iván, Horváth Béla, Gerely Ferenc és Vajda
László az összetett ranglistán nálam feljebb helyezkednek el
(megérdemelten) - ugyanakkor az F65-ös korosztályos ranglistán
méltatlanul mögém szorulnak. Úgy érzem, korrektebb az előbbi sorrend,
helyesebb volna, ha ők négyen mindenhol előttem lennének a 2011. évi
táblázatokban.

Ennek velejárója, és szvsz nem szerencsés, hogy a korosztályos
ranglistákon az egyes versenyzők nevére kattintva megjelenő
részletekben nem a korosztályos, hanem az összesített (ifj. vagy
szenior) ranglistán szerzett rangsorpont jelenik meg. A kettő nem
teljesen azonos, mint rámutattam, rangsorfordulás is előfordul.
Az én esetemben  62.16, ill. 62.54,  Iván esetén pl. 61.52, ill.
64.75, vagy egy találomra választott fiatalt, Miháczi Ádámot nézve:
77.28, ill. 78.67.

Üdv:
Kéri Gerzson