[Tajfutas] kérés a versenyrendezőkhöz

Kéri Gerzson gfkeri at gmail.com
2011. Sze. 24., Szo, 20:09:17 CEST

Sziasztok!

Folytatom a kérések, javaslatok témát, ezuttal "szállítás és versenyre
utazás" ügyben.

1. Gondolom, nyilvánvaló, hogy amíg nem tudom a verseny pontos
helyszínét, addig azt sem tudom, hogy szükségem van-e szállításra vagy
nem. Ezért nem értek egyet azzal a gyakorlattal, hogy a nevezéssel
együtt kell leadni a szállítási igényt olyankor is, amikor a nevezési
határnapon a helyszín még titkos.

2. Gyakori tévedés a rendezők részéről, hogy azt írják, "szállítást
nem tervezünk, mert a helyszín tömegközlekedéssel elérhető", ám a
valóságban ez csak munkanapokra igaz. (A komolyabb versenyek pedig
ugye szombaton és vasárnap szoktak lenni.) Máskor pedig a
tömegközlekedéssel való elérhetőség a verseny napján csak a verseny
megyéjének a székhelyéről igaz, a távolabbról utazóknak tehát ilyenkor
szállást is kell foglalniuk a közelben már a verseny előtti éjszakára.
Ilyen esetekben nyilvánvaló, hogy szívesen kifizetném inkább a
szállítás díját, mint egy plusz szállásét.

3. Fordított esetet is tapasztaltam már: Azt, hogy felajánlják a
szállítást olyan versenyre, ahol a cél közel van egy vasútállomáshoz,
vagy autóbusz megállóhoz. (Ám, ha a helyszín csak később kerül
nyilvánosságra, és így akkor derül ki, hogy simán oda lehet érni
tömegközlekedéssel is, akkor derül ki, hogy ez nem egészen jó így.)

Utószó:
Nagyon tetszett nekem Paskuj Matyinak a Hungária Kupával kapcsolatos
egyik felhívása. Nem akarom most visszakeresni az értesítőt, ezért
elnézést kérek, ha pontatlanul hivatkozok rá. A Hungária Kupa zöld
fesztiválként való elfogadása érdekében ajánlották a rendezők a
következőket, ám a környezet és természet kímélése céljából én
kívánatosnak tartanám a megfogalmazott elveknek minden tájfutó
versenyre való kiterjesztését:

Ha a verseny tömegközlekedéssel megközelíthető, akkor lehetőleg így
utazzunk a versenyre.

Ha nem, akkor próbáljunk telekocsikkal, tehát lehetővel minél kevesebb
kocsival menni összességében. (Szerintem még jobb lenne az igény
szerint kisebb vagy nagyobb befogadóképességű bérelt buszokkal.)

Számomra nagyon visszatetsző, hogy amikor természetvédelemről papolunk
- több tájfutó egyesületnek a nevében is bentvan a "természetvédelmi"
szó - akkor a versenynapokon gépkocsik tömkelegével lepjük el az
erdőket. Ezért igazoltam át pár éve egy olyan egyesülethez, amelyik,
ha nem is mindig, de alkalmanként kisbuszt bérel a versenyek egy
részére történő utazáshoz.

Üdvözlettel:
Kéri Gerzson