[Tajfutas] kis sportágválasztó

Kovalcsik István kovalcsik.istvan at gmail.com
2011. Sze. 6., K, 17:30:53 CEST

Kedves Sporttársak!

Érdekes, már-már mulatságos "színfoltra" lettem figyelmes a ROB
parkolójának szélén (a selejtezőn, a kordonon kívülre parkoltatott
autók egyik legszélsőjénél, 50 m-re két jól látható ellenőrzőponttól).
Valaki új szakágat alkotott. Egy pályáját már lefutott szenior (F50-es
kategóriájú kelet-magyarországi versenyző) telefonon fennhangon
magyarázta egy még pályán lévő ismerősének, hogy merre vannak még
pontok a terepen, mivel próbálkozzon, majd - mivel úgy látszik, nem
volt eredményes a célravezetés - új taktikával elmeséltette, hogy mi
van a térképen, s mit látni a valóságban, s ez alapján adott tippeket,
hogy a versenyben és vonalban lévő másik telefonáló mit csináljon,
merre menjen, mit keressen, hogyan találhat támadópontot, honnan
menjen irányba....

Ez egyfajta keveréke a tájfutásnak és a mobilos tájfutásnak, ahol a
térkép nem a telefonos társnál van, hanem a futónál. A térképtelen
ácsorgó telefonos társ feladata egy terepen - amin ő már járt -
elnavigálni egy térképpel is rendelkező futót. Lehet, hogy egy új
szakág születésének voltam tanúja? De az is lehet, hogy még most
akartak dönteni, melyik versenyformát is válasszák hagyományos vagy
mobilos tájfutást...

István