[Tajfutas] Herend Kupa

Hites Viktor tajfutas at freemail.hu
2011. Május. 30., H, 02:13:51 CEST

Sziasztok!

Most, hogy pár óra alvás után felébredtem éjszaka, megnéztem, és a verseny
honlapjára: http://herendkupa.vbtse.hu <http://herendkupa.vbtse.hu/>  már
felkerültek tegnap este 22:30 körül az eredmények, az MTFSZ portálra még nem
tudtuk feltenni, de a nap folyamán ezt is igyekszünk majd megtenni, és
természetesen lesznek részidős eredmények is.

Tudom, hogy hazaérve mindenki szívesen olvasná akár már azonnal az
eredményeket, és rajzolná be az útvonalát a routegadetben, de remélem,
megértitek, hogy nekünk még le is kellett bontanunk, hazaszállítanunk
mindent és jól jött egy kis alvás háromnapi megfeszített munka után. Arra
nem tudtunk még egyelőre technikailag felkészülni, hogy online
eredményközlést, és így azonnali eredményfeltöltést biztosítsunk a
helyszínről (pl. Kelemen Janónak:-)). Ezt egyébként, ahogy tapasztalhattátok
a térerő sem tette volna lehetővé ezen a helyszínen. Igaz, mint mondjuk a
VB-n, telepített adóval, vagy jelerősítővel, ma már minden megoldható, de
azért ezek elég költséges technikák. Amennyiben az MTFSZ biztosítaná esetleg
ehhez a feltételeket, talán megvalósítható lenne ez a szolgáltatás is
országosan, ha erre valóban ekkora igény van. Tudom rohanó világban élünk,
de lássuk be, hogy pár éve még az is megfelelt, ha 30 napon (?) belül
kiküldte a rendező az írásos hivatalos eredménylistát. Egyébként lehet, hogy
a Bakonyi Rádió Klub segítségével akár még meg is oldható lett volna egy
ilyen on-line rendszer kialakítása a helyszínen, megkérdezem majd a dologról
Bácskai Petit, aki most a bunkertájfutást szervezte Nektek.

Mindenestre most inkább a versenyek minél gördülékenyebb lebonyolítására, a
válogató verseny, egy reményeink szerint egyszer majd valóban népszerű, nagy
létszámú, presztízs értékkel bíró és jó hangulatú 5 fős váltó, valamint a
normáltávú kiemelt rangsoroló futam megfelelő színvonalú lebonyolítására
koncentráltunk. Reméljük, hogy sikerült a pályákkal kielégítenünk a három
meglehetősen más felfogást, pályakitűzési szemléletet igénylő versenyszám
által támasztott igényt. Emellett igyekeztünk olyan kísérő eseményeket
(bunkertájfutás, testfestés, bowling, billiárd:-)) szervezni Nektek, ami még
kellemesebbé teheti egy ilyen rangsoroló versenyen való részvételt minden
korosztály számára.

Sajnos a természetre kevés befolyásunk van, így egy kicsit talán rontotta a
hangulatot a szombati hirtelen jött rossz idő a maga bő fél napos
"záporával, zivatarával" és 20 fokos lehűlésével, igaz ez sokkal kellemesebb
körülményeket teremetett a futáshoz, mint amilyen lett volna ez a péntek
délután még 34 fokos melegben.  Néhány versenyzőnek érhető módon rossz
szájízt eredményezett sajnos a vasárnap ép a pontra dőlő fa is. Mi nagyon
örülünk, hogy ez a fa, nem egy felvezetőre, vagy versenyzőre, csak a pontra
dőlt rá, azt pedig természetesen nagyon sajnáljuk, hogy ez valamelyest
befolyásolta azoknak az eredményét, akiknek a pályáiban szerepelt ez a pont.
Úgy érzem viszont, hogy az egyetlen igazán korrekt megoldás mégis az volt,
hogy az eredményeket minden érintett kategóriában változatlanul hagytuk,
hiszen mindenkinek kb. ugyanazt a nehézséget jelentette a pont felfedezése a
lombkorona sűrűjében. Természetesen voltak, akiknek más így "kikaparta" a
gesztenyét, de ez előfordul más versenyeken és pontok esetében is, mondjuk
egy sűrűbb erdőben pontos iránymenetet igénylő gödörben, vagy mondjuk magas
csalánban (ezeket a helyeket pl. igyekeztünk itt elkerülni), vagy egyszerűen
csak egy nagy részletgazdagságú (Tázlár), pontos tájékozódást igénylő
területen elhelyezett pontok esetén. Itt a pont helye nagyon egyértelmű
volt, a pont is ott volt, csak maga a pontfogás okozott a pontra rádőlt fa
miatt extra kihívást. Természetesen szokatlan az eset, de a tájfutás egy
természeti sport, bármikor előfordulhat hasonló esemény. Kép úgy tudom nem
készült a pontról, de ha mégis készített valaki, örülnék én is a
felvételnek, mert élőben nem láttam a jelenséget én sem, viszont szeretnénk
írni erről a véletlen eseményről egy rövid cikket az MTFSZ portálra.

Reméljük, hogy jól éreztétek magatokat a versenyen, és várunk Mindenkit
szeretettel július 8-10. között a Balatonnál egy igazi nyári tájfutó bulira
a Chio Balaton Kupára!

Ott is igazi kuriózumokkal várunk majd Benneteket. Alighanem ennek a
versenynek is meg kell majd egy kicsit hosszabbítanunk az alapáras nevezési
díját, mert a májusi versenydömpingen biztos, hogy nem mindenki figyelt fel
a közelgő nevezési határidőre, meg azt is érzékeljük, hogy egyre nehezebb az
edzőknek, csapatvezetőknek, illetve maguknak a versenyzőknek is ennyire
előre tervezniük.

üdv. Viktor

UI: Elnézést azoktól, akik nehezen olvassák a hosszabb leveleket!

  _____