[Tajfutas] Országos Tájfutó Diákolimpia pályaadatok

Hites Viktor tajfutas at freemail.hu
2011. Május. 11., Sze, 15:43:42 CEST

Szia Sólyom!

A pályaadatok azt mutatják, hogy valóban nem az év legrövidebb pályája lesz
a II. korcsoportosoknak, de én sem érzem azért még gyerekgyilkosnak a távot,
talán még a szinttel együtt sem. Szerintem a többség meg fog birkózni
sikeresen a feladattal, reméljük nem sok síró gyerek lesz a verseny után.

Egyébként szerintem is elég lenne max. 1500-2000 méter légvonaltávú és
3000-3500 méter szalagozott távú verseny ahhoz, hogy eldőljön ki a legjobb
ebben a korosztályban az országban. Igaz, hogy ez egy országos bajnokság, de
mégis a legkisebbekről van szó! Több sportágban szerintem nem is rendeznek
ebben a korosztályban még országos diákolimpiát. Épp a hétvégén beszélgettem
Kiszel Sanyival, hogy a 10 éves lánya 1200 métert futott a mezei
diákolimpián, amit meg is nyert:-), és hogy szerinte ez bőven elég hosszú
táv volt neki. Ő azt mondta ebben a korosztályban még nem volt továbbjutás
az országosra, mert nekik még nem rendeznek országost (?).

Az Országos Diákolimpián szerintem az alsóbb korosztályoknak II-III. (talán
még a IV.-nek is) egyértelműen még a népszerűsítést kellene szolgálnia
feljebb pedig már nyugodtan lehetne "gyerekgyilkos" is a verseny, talán nem
is véletlen, hogy több korábbi év diákolimpiája volt válogató verseny
ezekben a korosztályokban. Úgyhogy a kér állásfoglalást én enne szellemében
kérném.

Ezenkívül lenne egy javaslatom a versenyszabályzatunkat illetően is, ez
utóbbit hivatalos formában is be fogom adni. Szerintem a népszerűsítés
érdekében kötelezővé kellene tenni a rangsoroló versenyek esetében legalább
két (NYK, NYT) esetleg három nyílt (NYK, NYTR, NYTH) kategóriát, amikben
maximalizálni kellene a nevezési díjat a regionális rangsorolókra vonatkozó
nevezési díj plafonnak megfelelően. A rangsoroló kategóriákba nem elég
rugalmas a nevezési lehetőség, és sokszor túl magas a helyszíni nevezési
díj, ami nem segíti sajnos elő a sportág népszerűsítését a még nem tájfutók
körében.

üdv. Viktor

  _____