[Tajfutas] Május 15-i versenyalkalmak

Hites Viktor tajfutas at freemail.hu
2011. Május. 5., Cs, 07:40:26 CEST

Szia Popey!

Szerintem elég egyértelmű a válasz. Aki szívesen versenyez éjszaka az szinte
biztosan az éjszakai OB-t választja, persze itt lesznek olyanok is esetleg,
és a Szentendre Kupát. Persze lesznek azért itt olyanok is, akik nem annyira
szívesen versenyeznek éjszaka, de szeretnének, vagy bíznak benne, hogy bele
tudnak szólni az OB cím, vagy a helyezések sorsába. Mindenki más pedig
valószínűleg a hozzá legközelebb eső versenyt választja majd, és bízik
benne, hogy ott kellemes kikapcsolódásra lesz lehetősége, illetve lehetnek
páran, akik messzebbre is elmennek majd, mert egy adott versenyalkalmat
felhasználnak egy családi kirándulásra, mert ott még nem jártak, vagy mert a
közelben vannak rokonaik.

A sok verseny bizonyos szempontból nyilván hátrány, mert elaprózódik a
mezőny, ami a versenyzők számára számos kategóriában megnehezíti, vagy
lehetetlenné teszi a minősítés megszerzését a nagyobb mezőnyben történő
megmérettetés élményét, a rendezőnek pedig nehezebbé teszi a rentábilis
rendezést. Ugyanakkor nagy előnye, hogy az jelentősen kisebb az utazási
költség és nincs szállásköltség. Így az összes induló száma akár jóval
nagyobb is lehet a 6-8 versenyen összesen, mint egy vagy két nagyobbon.
Sokan vannak, akik egy verseny miatt nem is szívesen utaznak 50-100
kilométernél többet, mert kényelmetlen 2-3 órát az autóban ülni oda és
vissza.

Akkor működne igazán jól a magyar tájfutás, ha annyian lennénk, hogy még a
nagy országos versenyek mellett is megérné kisebb versenyeket rendezni
80-100 kilométeres körzeteken belül, mert mindig lenne helyben akkor igény,
hogy érdemes legyen ilyen helyi kisversenyeket megrendezni.

Azzal egyetértek, hogy nyáron is lehetne minden hétvégén néhány verseny
országszerte, de ennek is elsősorban a fő akadálya az, hogy nem vagyunk
elegen ahhoz, hogy megérje nyáron a nyaralási időszakban is megrendezni
ezeket a kisversenyeket. Most nem is feltétlenül az anyagi oldalra gondolok,
hanem arra, hogy nem feltétlenül jó érzés 10-20 embernek versenyt rendezni,
a rendezők többsége többnyire szereti, ha már foglalkozott a versennyel
(elkészítette, vagy elkészíttette a térképet, engedélyeztette a terepet,
megtervezte a pályákat, kistekkelte, utánajárt a díjaknak, összeszedett
esetleg néhány embert segítségnek a lebonyolításhoz stb.) akkor minél többen
el is indulnak a versenyén.

Kellemes versenyzést mindenkinek a 14-15-ei hétvégén, bárhol is álljon
rajthoz az országban!

üdv. Viktor