[Tajfutas] Váltó Liga

Hites Viktor tajfutas at freemail.hu
2011. Már. 22., K, 11:18:36 CET

Sziasztok!

Azt gondolom, idén is tökéletesen és sikeresen "alulkommunikált" a Váltó
Liga kiírása és versenyei. Nem lehetne ezen változtatni valahogy egy
tervezett és intenzívebb kommunikációval?

Talán a lista tagjai is tudják rólam, hogy elkötelezett vagyok a váltó
versenyek irányában (24 órás váltó, 5 fős váltó, még akkor is kiállítunk
egyesületi váltót, ha tökéletesen esélytelenek vagyunk stb.)

Sajnos idén eligazolások, és korosztály váltások miatt, nem nagyon tudunk
igazán összerakni tisztán egyesületi korosztályos váltókat a Ligába, bár ez
szerencsére nem is feltétlenül kritérium, de azért nyilván az igazi, a
tiszta egyesületi váltóval való versenyzés. Biztos ez is benne van, hogy én
sem követtem olyan kiemelt figyelemmel mely versenyek tartoznak a Váltó Liga
futamai közé, még úgy sem, hogy az egyik futamot mi rendezzük. (Nyilván én
személy szerint arra koncentrálok elsősorban.) Meg biztos figyelmetlen is
vagyok egy kicsit, de azzal, hogy a Postás Kupa váltóversenye is a Liga
futamai közé tartozik csak most a nevezési határidő után szembesültem, de
ezzel is csak azért, mert elkezdtem készíteni a saját Váltó Liga futamunk az
5 fős váltó versenykiírását. A Postás Kupa kiírásában ugyanis sehol nem
kerül megemlítésre, hogy a 600 Ft/fős nevezési díjjal meghirdetett délutáni
váltóverseny, a Váltó Liga futama. ennyi szerepel a kiírásban: "az első nap
délutánján váltóverseny" Igaz, hogy a Postás Kupa nagy verseny, jó terepen
is rendezik idén is, mint szinte bármelyik évben, válogató is a serdülőknek,
ifiknek, de emellett drága is, és előtte (HOB + Győr) utána (Hegyisport -
Semmelwies) hétvégén is a közelben van verseny, ráadásul nem a legolcsóbb
versenyek közül való többnyire a Postás, így talán érthető módon csak a
válogatott aspiránsaink nevezésére figyeltem oda az idén. Ha tudjuk előre,
hogy Váltó Liga futam, és ezzel a kiírásban és a verseny kommunikációjában
(?!) is szembesülhetünk, akkor talán tőlünk is népesebb csapat venne részt
most is a Postás Kupán, de leginkább a Váltóversenyen.

Rendezőként is nagyon nehézkesnek tűnt bármilyen biztos visszajelzést kapni,
hogy a miénk lehet az egyik Váltó Liga futam az idén, versenyzői és
szakosztályvezetői szemmel azonban még siralmasabbnak tűnik a helyzet.

Gyakorlatilag képtelenség volt időben kideríteni, hogy melyek lesznek a Liga
futamai az ősz végén a versenynaptár összeállításakor, sőt még év elején is
sokáig bizonytalan volt, hogy végül mely versenyek kerülnek majd be a Liga
futamai közé. A nagy skandináv váltóversenyeknek, már évekre előre megvannak
szerintem a rendezői, az pedig biztos, hogy már az előző évi eseményen
hirdetik a következő évet!! Az információ hiány miatt például sikeresen rá
is került a megyei hosszútávú bajnokságunk az első Váltó Liga futamra, ami
nyilván azonnal megosztja a szakosztályt, melyik versenyt is preferáljuk.
Most van, akik elmennek a Váltó Liga futamra annak ellenére, hogy nem a
szomszédunkban rendezik, de családi kapcsolatok viszont vannak arrafelé:-),
és vannak (főleg a kisebbek), akik érthető módon a megyei bajnokságot
választják. Ha időben tudjuk, mikor lesznek Váltó Liga futamok, akkor
nyilván könnyebb megoldani, hogy lehetőség szerint ne ütközzön Váltó Liga
futammal megyei bajnokságunk.

Szerintem komoly szakmai hiba, hogy mind a négy Váltó Liga futam tavaszra
került. Számunkra versenyzőként igen kellemetlen az is, hogy a negyedik
futam ütközik a Honvéd Kupával, amin számunkra nyilván prioritást élvez a
részvétel a közelsége miatt. Ezzel az időpont ütközéssel egyébként
gyakorlatilag deklaráltan régiós váltóversenynek van szánva a negyedik
futam. Ami nem feltétlenül baj, sőt jók lennének kifejezetten a nagyobb
létszámú régiós váltóversenyek is szerintem a sportágnak, de akkor
szerencsésebb lenne, valamilyen a jelenlegitől eltérő formában díjazni a
Váltó Liga ilyen formában történő megvalósulását.

Bízom benne, hogy az Ötfős váltóról és a Herman EV. -ről mindenki tudni
fogja időben, hogy ezek Váltó Liga futamok, nálunk ez biztos, hogy a
kiírásba is bekerül majd. (Ezért is írtam ezt a mostani levelet.)

üdv. Viktor