[Tajfutas] (nincs tárgy)

Hajdu Kálmán hmarcell at startadsl.hu
2011. Már. 13., V, 21:44:42 CET

Gondolom van annak némi jelentősége, hogy a 62 millió lakosú UK-nak 4974 minősítési ranglistán található versenyzője mellett márciusban mindössze 2 A és 4 B katogóriás versenyt találtam a versenynaptárukban.

E mellett érdemes összevetni az angilai pályázati lehetőségeket itt: http://www.britishorienteering.org.uk/page/funding
a magyar pályázati lehetőségekkel.

     Feladó: Julianna Grant <jzgrant at yahoo.co.uk>       Címzett: Bozán György <bozan.gyorgy at gmail.com>, Bozán György <bozan.gyorgy at gmail.com>, Levlista <tajfutas at lazarus.elte.hu>       Elküldve: 2011. március 13. 13:54       Tárgy : Re: [Tajfutas] Kategória összevonás - Agónia, vagy átalakulás?

       Boxi

     En azt nem ertem, hogy ha az angol klubok zome tud bevetelt csinalni kizarolag versenyrendezesbol, akkor ez miert abszolute lehetetlen nalunk?  Es nem szponzoroktol kapott penzzel csinaljak, mert az eszukbe sem jut.  Ott kizarolag a nagyon nagy versenyeknek volt regen es manapsag mar azoknak sincs szponzoruk.  Ott is beutott a krach szponzor ugyben, de, mint irtam, ott soha sem volt kulonosebben elterjedt szokas.  Minden angol tajfuto tisztaban van azzal, hogy ugy a sajat koltsegeit, mint a klubja koltsegeit sajat maganak kell kigazdalkodnia.  Ugyanakkor, persze, az se divat, hogy a profi terkep keszitokon kivul barki egy budos vasat is kapna a munkajaert.  Mindenki tarsadalmi munkaban dolgozik, ami ott is egyre nehezebb, de azert meg megy.  Ugyanakkor mindenkinek kifizetik az osszes koltseget, de arrol is vagy szamlat vagy nyilatokozatot (benzin koltseg stb.) kell benyujtani.  Minden elszamolas publikus, minden verseny utan es a kluboknak meg evente, hivatalos szamvizsgaloval pecsetelve es alairva.  Nalunk meg a VB se produkal ilyesmit, nemhogy minden verseny vagy klub.  Talan ennek is valami koze van a dolgokhoz.

     Ujabban Angliaban is lehet palyazni az allamtol es magan alapitvanyoktol is penzert, de azzal viszont 100%-an atlathatoan kell elszamolni es le is ellenorzik rendesen.  Persze a sok-sok even keresztul mig ott eltem es taljfutottam, sot a Brit Sozvetsegnel dolgoztam, senkinek se jutott volna eszembe masra kolteni, mint amire adtak.  Arrol sem vagyok biztos, hogy itthon ez is 100%-ig igy van.

     A masik ket pontoddal total egyetertek. A magyar tajfuto terkepek minosege meg mindig sok kivannivalot hagy maga utan, bar, hogy oszinte legyek, nem tudom, hogy a harmadik pontban emlitett hozzaertes kerdes nem lenne-e itt is relevans, nemcsak az anyagiak.

     Ami az edzo es versenyzo utanpotlast illeti, hat az egy nagyon tuskes problema, es bar teljesen egyetertek veled, itt sajnos a penz is kozrejatszik.  Igazad van, hogy a hozzaallas es szakertelem a legfontosabb es ha az valtozna egy kicsit is (amihez semmi penz nem kell) az mar nagy siker lenne.  Ugyanakkor, ahhoz, hogy legalabb a nemzetkozi versenyzok szintjen legyen egy par hozzaerto edzo, ahhoz sok-sok kulfoldi tapasztalat, odegem muelv tudas, a szakirodalom ismerete, kulfoldi versenyzesi tapasztalat es meg sok minden kell, ami viszont dogos sok penzbe kerul.

     En is optimista vagyok es azzal plane egyetertek, hogy nem valoszinu, hogy az MTFSZ kozgyuleseken fogjuk megtalalni a jovo titanjait.  Sot meg olyan venlanyokat sem, mint en.

     Julia