[Tajfutas] Kategória összevonás - Agónia, vagy átalakulás?

Julianna Grant jzgrant at yahoo.co.uk
2011. Már. 13., V, 13:51:36 CET

Boxi

En azt nem ertem, hogy ha az angol klubok zome tud bevetelt csinalni kizarolag
versenyrendezesbol, akkor ez miert abszolute lehetetlen nalunk?  Es nem
szponzoroktol kapott penzzel csinaljak, mert az eszukbe sem jut.  Ott kizarolag
a nagyon nagy versenyeknek volt regen es manapsag mar azoknak sincs szponzoruk.
Ott is beutott a krach szponzor ugyben, de, mint irtam, ott soha sem volt
kulonosebben elterjedt szokas.  Minden angol tajfuto tisztaban van azzal, hogy
ugy a sajat koltsegeit, mint a klubja koltsegeit sajat maganak kell
kigazdalkodnia.  Ugyanakkor, persze, az se divat, hogy a profi terkep keszitokon
kivul barki egy budos vasat is kapna a munkajaert.  Mindenki tarsadalmi munkaban
dolgozik, ami ott is egyre nehezebb, de azert meg megy.  Ugyanakkor mindenkinek
kifizetik az osszes koltseget, de arrol is vagy szamlat vagy nyilatokozatot
(benzin koltseg stb.) kell benyujtani.  Minden elszamolas publikus, minden
verseny utan es a kluboknak meg evente, hivatalos szamvizsgaloval pecsetelve es
alairva.  Nalunk meg a VB se produkal ilyesmit, nemhogy minden verseny vagy
klub.  Talan ennek is valami koze van a dolgokhoz.

Ujabban Angliaban is lehet palyazni az allamtol es magan alapitvanyoktol is
penzert, de azzal viszont 100%-an atlathatoan kell elszamolni es le is
ellenorzik rendesen.  Persze a sok-sok even keresztul mig ott eltem es
taljfutottam, sot a Brit Sozvetsegnel dolgoztam, senkinek se jutott volna
eszembe masra kolteni, mint amire adtak.  Arrol sem vagyok biztos, hogy itthon
ez is 100%-ig igy van.

A masik ket pontoddal total egyetertek. A magyar tajfuto terkepek minosege meg
mindig sok kivannivalot hagy maga utan, bar, hogy oszinte legyek, nem tudom,
hogy a harmadik pontban emlitett hozzaertes kerdes nem lenne-e itt is relevans,
nemcsak az anyagiak.

Ami az edzo es versenyzo utanpotlast illeti, hat az egy nagyon tuskes problema,
es bar teljesen egyetertek veled, itt sajnos a penz is kozrejatszik.  Igazad
van, hogy a hozzaallas es szakertelem a legfontosabb es ha az valtozna egy
kicsit is (amihez semmi penz nem kell) az mar nagy siker lenne.  Ugyanakkor,
ahhoz, hogy legalabb a nemzetkozi versenyzok szintjen legyen egy par hozzaerto
edzo, ahhoz sok-sok kulfoldi tapasztalat, odegem muelv tudas, a szakirodalom
ismerete, kulfoldi versenyzesi tapasztalat es meg sok minden kell, ami viszont
dogos sok penzbe kerul.

En is optimista vagyok es azzal plane egyetertek, hogy nem valoszinu, hogy az
MTFSZ kozgyuleseken fogjuk megtalalni a jovo titanjait.  Sot meg olyan
venlanyokat sem, mint en.

Julia