[Tajfutas] Kategória összevonás

péter kovács kovacsp969 at gmail.com
2011. Már. 9., Sze, 10:19:36 CET

Sziasztok!

Korábban nekem is voltak ilyen problémáim, akár az év végi minősítésről is
lecsúsztam, mert sokszor 21-esekkel vontak össze, ahol ugyan használható
pontot futottam, de év végén meg sem felnőttben, sem szeniorban nem lett meg
a kellő mennyiség. Nálam az idő segített, 40-ben már szélesebb a mezőny,
legalábbis a férfiaknál. A vékonyabb 40-es női , vagy a "sokan még
felnőttben nyomják" 35-ös férfi mezőnyökben (és a többi szenior
kategóriákban) viszont tényleg jó megoldás lehetne Attila felvetése!

Én (remélem nem csak én) támogatnám, de nem tudom ez a minősítések
szempontjából jelent-e majd hátrányt az idősebbeknek? Tehát ha (szükség
esetén/megfelelő létszám híjján) összevonunk egy 35-ös és 40-es mezőnyt,
akkor a 44 éves sétapálcás versenyző minősítése is a 35-ös, de még
válogatott versenyző (győzes) idejétől függne? Ha 40-ben nem lett volna meg
az öt ember, akkor semmi gond, de ha három 35-öst és hat 40-est vonunk
össze, akkor mi van? Engem negyvenesként ez sem zavarna, mert kevéssé
érdekel a minősítés, de van akiknek számít.

A Viktor által említett pályaadat/győztesidő tényező nyilván újabb
kérdéseket vet fel. Persze nekem rémlik olyasmi, hogy minősítés-szerzési
célból idén már lesznek összevont 14-18C kategóriák  (jól emlékszem??), és
ha ott lehet ekkora életkort áthidalni, akkor szerintem szeniorban is
lehetne össze-vissza kutyulni a kategóriák paramétereit, ugyanezen célból.
Végülis a cél ugyanaz: többen tudjanak minősítést futni.

Az új Elnökségnek szép feladat lehetne egy ajánlás összehozása arról, hogy
hogyan érdemes/kell összevonni a kategóriákat úgy, hogy mindenkinek jó
legyen (ha lehetséges egyáltalán). Nem lesz könnyű, a kisebb RR versenyeknél
eddig gyakran előfordult olyan, hogy bizonyos életkorú versenyző semmilyen
összevonással nem tudott minősítést futni.
Ha neki a minősítés is számít, akkor nem biztos, hogy el fog jönni a
versenyre.

Tudja valaki mi kell ehhez?
-Közgyűlési fejbólintás? (akkor majd jövőre...)
-Versenybizottság és minősítési bizottság egyeztetése?
Vagy más?

Kovács Péter
BBB