[Tajfutas] zsörtölődés a regionális rangsorolók miatt

Kéri Gerzson gfkeri at gmail.com
2011. Júl. 16., Szo, 20:49:33 CEST

Sziasztok!

Régóta sejtem, jelenleg viszont teljes mértékben meg vagyok győződve arról,
hogy igazságtalan az elért rangsorpontok 5%-os csökkentése a regionális
rangsoroló versenyeken. Most azon döbbentem meg, hogy idén már az Eötvös
Loránd ev. is csak regionális rangsoroló lesz.

Jó lehet persze ez a jelenlegi szisztéma azoknak, akik bármilyen oknál fogva
csak kevés versenyen tudnak rajthoz állni, és a szükséges 6 rangsorpontos
verseny csak regionális rangsorolókkal együtt van meg nekik.

Akik viszont sok versenyen állnak rajthoz, azok esetében nagyon
valószínűtlen, hogy regionáis rangsorolón elért rangsorpont is legyen az
adott naptári évben szerzett legjobb 6 rangsorpont között. Nem állítom, hogy
ez soha nem fordulhat elő, azt állítom viszont, hogy ha előfordul, akkor
mindig kimutatható, hogy a legjobb három rangsorpontot adó versenyzők
valamelyike jókorát hibázott (esetleg beteg vagy sérült volt) az adott
versenyen - ez a körülmény a többiek rangsorpontos eredményét felértékeli.

Konklúzió: A jelenlegi gyakorlat egyformán igazságtalan a kevés és a sok
versenyen induló versenyzők számára.

Javaslat: A használt szorzó értéke (ami a jelenlegi minősítési szabályzat
szerint 1.05 vagy 1 vagy 0.95 lehet) ne a rendezők anyagi lehetőségétől
függjön, hanem mindig utólag legyen megállapítva a mezőnyök létszámának a
függvényében. Ha sok érvényes versenyengedéllyel rendelkező versenyző van
egy adott kategóriában, akkor nagyobb, ha kevés, akkor kisebb legyen a
szorzó.

Regionális rangsorolókra ezentúl nem nevezek - kivéve a 3SZ versenyeket,
valamint a Rimóczi, Kész I., Simon L. stb. versenyeket, ahová a versenyek
névadói emlékét megtisztelem azzal, hogy benevezek.

Üdv:
Kéri Gerzson