[Tajfutas] Szabályzatok 2011

Hites Viktor tajfutas at freemail.hu
2011. Jan. 25., K, 14:38:59 CET

Szia Péter!

Nem éreztem, hogy különösebben ellennem vagy a bizottság ellen szólt volna a
leveled, így nem is sértődtem meg vagy ilyesmi, elsősorban azért írtam, hogy
tudjatok róla, ha esik hó, lesz verseny is!

Mind a két OB esetében megkértük egész februárra a rendezési lehetőséget és
így a helyszínek is viszonylag fixek, ha lenne ezeken a helyszíneken hó.
Ugyanakkor arra is igyekszünk felkészülni, hogyha máshol (Alföld,
Soproni-hegység) esne hó, akkor ott is tudjunk versenyeket rendezni.
Igazából az első OB-s hétvégét az elmúlt hévégére terveztük, de mivel már
3-4 héttel ezelőtt az látszott, hogy nem valószínű, hogy lesz hó, nem került
meghirdetésre. Ez a meghirdetés egyébként nehéz dolog, lehet, hogy tényleg
jobb lenne folyamatosan lebegtetni az OB-k időpontját, vagy legalább egy
tervezetet feltenni a versenynaptárba, amit aztán folyamatosan
módosítgatunk. Igazából nem tudom, mi az ideális megoldás. Mindenesetre
várjuk a havat.

Talán van abban, amit írsz némi igazság, de inkább arról van szó, hogy a
tájbringás élmezőny stabilabb a biztos versenyidőpontokon való indulásban
(még ha épp sár is van a versenyek többnyire megrendezhetőek), mint a
bizonytalan hóviszonyok mellett bizonytalan időpontban és helyszínen
megrendezésre kerülő sítájfutó élmezőny részvétele. Alapvetően a sítájfutás
a tájbringánál egy sokkal inkább hobbyként űzött szakág, ahogy az a Trail-O
esetében is tapasztalható szerintem a többségnél. Természetesen mind a két
szakágnál el lehetne mozdulni a komolyabb versenysport felé, de
sítájfutásban ezt nehezebbnek érzem a hazai hóviszonyok mellett.

üdv. Viktor

ui: Thürngiában sok nagy létszámú sífutó/biathlon klub működik, ahol nyilván
szintén sok "száraz edzés" lehet, de azért Oberhof jóval hó biztosabb hely
télen, mint Galyatető, lásd tavalyi utolsó utáni pillanatban elmaradt
verseny, illetve az idei olvadó havas versenyhétvége.

  _____