[Tajfutas] ONEB

Felföldi Károly fkarcsi at invitel.hu
2011. Jan. 19., Sze, 14:03:40 CET

Tisztelt Sporttársak!
Ha jól emlékszem, az ősz folyamán volt egy polémia arról, hogy a
bajnokságokon a pályakitűzők egyre kímélőbbek lennénk a versenyzőkkel
szemben. Ez az én fantáziámat is megmozgatta. Az utóbbi 25 évben a
délalföldi régióban 4 országos nappali egyéni bajnokságot rendeztek. A
terepek jellege hasonló volt, a térképek színvonalára nem volt
különösebb panasz (1977-es OB esetén nem volt új a térkép), és ha jól
emlékszem (valamennyin ott voltam valamilyen minőségben), egyik esetben
sem volt szélsőséges időjárás. A mellékelt táblázat tartalmazza 6
kategória pályaadatait, a győztesek idejét, valamint az 1-3 helyezettek
átlagidejét (arra nem emlékszem biztosan, hogy az ajánlott győztes idők
a 25 év alatt azonosak voltak-e, csak feltételezem). Ha átnézzük az
adatokat, nem hiszem, hogy általános könnyítési tendenciát fel tudnának
mutatni (hacsak azt nem, hogy a 2005-ben a pályakitűző a férfi
kategóriákhoz valóban kíméletes volt). Az tény, hogy egyetlen évben sem
volt csontnélküli az ajánlott és tényleges győztes idő viszonya (a
győztes ideje, pirossal jelezve, kiesett a hallgatólagosan elfogadott(?)
+/- 10 %-os hibahatáron, bár ezt a megengedést nagy ajánlott győztes
időnél én személy szerint túlzónak tartom). Pedig a fáma szerint a nagy
szintek nélküli terepen könnyebb eltalálni a győztes időt! Hát lehet
csemegézni a táblázaton, remélem hibás adat nincs benne. Köszönöm az
adatszolgáltatást a Sindely-Pásztor-Szokol triónak.
Karcsi
Name: ONEB táblázat.doc
Type: application/msword