[Tajfutas] Tévnyomat Tóthegyi Gyűr-tető + más

Zentai József jozsef.zentai at gmail.com
2011. Jan. 11., K, 08:43:35 CET

A Tóthegyi Gyűr-tető eredetiben nem ezt a nevet viselte. A jómagam az öcsém és Erdélyi Gyula terepi munkálatai során az eredetiben a Mátra kupára készített térkép részünkről nem ezt a nevet viselte (talán a Fallóskút-Győr hegy nevet kapta ).
Én is meglepődtem amikor ezzel a névvel jött ki a nyomdából. Tudomásom szerint a névváltoztatás (valóban a földrajzinévtár Győr-hegy és mind a mai napig pl.: a turistatérképek is ezt az írási formát jegyzik) Gromektől származik.
Érdekes, hogy a Tóthegyes csúcsa és a Győr hegy is néhány méterrel meghaladja a 800 méter tgsz. feletti magasságot, de a kettő között a valóságban közel 2 km van légvonalban ( a Tóthegyes nincs is rajta a térképen).

(Térképkiadás terén, ez lehet, hogy még akkor is egy elterelő hadművelet volt)
zj.