[Tajfutas] Fwd: Re: Ábelnek (Dobogókő melléklettel)

Bozán György bozan.gyorgy at gmail.com
2011. Jan. 6., Cs, 13:45:44 CET

-------- Eredeti üzenet --------
Tárgy: 	Re: [Tajfutas] Ábelnek (Dobogókő térképről)
Dátum: 	Thu, 06 Jan 2011 13:41:20 +0100
Feladó: 	Bozán György <bozan.gyorgy at gmail.com>
Címzett: 	tajfutas at lazarus.elte.hu, Hegedüs Ábel
<hegedus.abel at hm-him.hu>, Balla Sándor <durlem at durlem.hu>, Hegedűs
Zoltán <z.hegedus52 at gmail.com>

Az 1966-os színes Dobogókő térképet tulajdonképpen Skerletz Iván
készítette 1965. februárjában.
Ezen a mellékelt fotótérképen futott a Felszabadulási FNA I. oszt.
versenye április 4-én.
Iván 1964-ben átigazolás alatt volt, nem versenyezhetett, szívesen
foglalkozott térképekkel.
Sikerült egy máig fel nem fedhető személy révén szigorúan titkos katonai
térképekhez jutnia, ezekből dolgozott.
A Dobogókőre nem sok ideje volt, ezért írta rá, hogy "Részben helyesbítve"
Mivel nem volt lebukás, a Budapesti Szövetségben (Magyarszéki Béla,
Szőnyi László) odáig  merészkedtek,
hogy elkezdték a fotótérképeket színesben kinyomtatni 1965-ben.
'66-ban Iván már újabb kihívások előtt állt, Dobogókő kevéssé izgatta,
így kiküldött néhány lelkes fiatalt, nézzenek körül a terepen.
Esélyt adott a térképész utánpótlás kialakulásának (mint Szarvas András)
és levehette magát egy kevésbé vállalható térképről.
Ezeken a BTSz által kiadott térképeken rendezték többnyire az I-II.
osztályú Bp. Bajnokságokat.

Így (többek közt) 1967 szept. 30-án ezen a térképen volt a Bp-i I.o.
Éjszakai Bajnokság.
Düdü megjegyzését annyiban egészíteném ki, hogy a felnőttek nem ezen a
pályán versenyeztek, nekik hosszabb, 13 pontos pályájuk volt.
Ez lehetett ifi pálya, vagy a Kálmán által említett Megyei vagy Vidék
bajnokság (a két pálya több részében azonos)
Boxi