[Tajfutas] Fw: Hungária Kupa tájákozódási Túraverseny

Pavlovics György dr.pavlovics.gy at freemail.hu
2011. Aug. 14., V, 22:14:25 CEST

----------Eredeti üzenet----------
Dátum:        2011. augusztus 14., vasárnap, 14:28:37
Feladó:       "Pavlovics György" <dr.pavlovics.gy at freemail.hu>
Tárgy:        Hungária Kupa tájákozódási Túraverseny
Címzett:      "tajfutas at lazarus.elte.hu" <tajfutas at lazarus.elte.hu>
Kb 10-11 éve mindkét" műfajt" űzöm,mellette tájfútó térképeket is helyesbitek,illetve 7-8 éve országos bajnoki túraversenyűnk pályakitüzője is vagyok,most már-talán korom miatt is- ritkán vállalok-főleg vidéken-tájfutó birói feledatokat,bár az idén az Országos Diákolimpia normáltávú versenyének terepi ellenőrzését elvállaltam..A tájfutók részéről többször ért birálat, hogy az általam helyesbitett térképek túl részletgazdagok,pl. a Gyertyános völgy térképre felvettem 430-450 jellegfát,de hát itt évszádokig legelő volt,amely 40-50 éve"beerdősült" és ott maradtak a 80-150-200/?/ éves fák,és úgy véltem ,hogyha a Vizfőn fel elehet venni a több száz töbröt meg gödröt.llletve  a Kaskantyún  több száz /ezer?/  boróka bokrot és kis tisztást akkor én is felvehetem a jellegfákat.Másrészt a túraversenyzők részéről-részben pozitiv értékelés,hogy korrekt jó pálya volt,részben negativ  másoktól,hogy túl könnyű volt mert minden a helyén volt/2 csapat is  0 hibaponttal,mások 5-6 /lépéssel történt távolságmérés/ hibaponttal teljesitették a pályákat.Én szeretem mindkettőt,a túraversenyen a precizebb tájékozódást-azt szoktam mondani olyan mintha tájfutóverseny ellenőrző birójaként tevékenykednék- de hát a tájfutást már 50 éve űzöm azért mégis ez az igazi "szerelmem".Talán emiatt is túraversenyek után elég sokszor vannak megjegyzéseim még első helyezés esetén is,mindig azt mondom nincs tökéletes tájfutó térkép,de vannak jó részek és ahol nem preciz a térkép oda ne tegyünk tévesztőkkel pontokat.Azért megjegyzem,hogy az ujabb tájfutó versenyágak,mint a Mikrosprint.a Trail ol,ill. a 2 évvel ezelötti Hungária  Kupa egyik napján a kód nélküli pontok begyűjtése,és a kimaradottak miatti büntető kör futások a túraversenyek tévesztőpontjainak alkalmazához hasonlitanak.