[Tajfutas] ODO

Julianna Grant jzgrant at yahoo.co.uk
2011. Ápr. 19., K, 10:23:39 CEST

Sziasztok!

Erdekes, hogy van egy tanitasi modszer ami sok mas orszagban nagyon elterjedt,
de valahogy en nem hiszem, hogy itthon sokat alkalmaznank.  Vagy ha igen, akkor
senki nem ir rola, mert en meg nem hallottam ilyesmirol.  A kovetesre gondolok.

Angliaban majdnem minden szulo, aki tanitja a gyereket, ezt csinalja egy ido
utan. Valaki a jelenlegi levelezesben irta, hogy rizikos elengedni a gyereket
egyedul, hisz soha nem lehet tudni, hogy mikor fog tudni tenyleg jol tajekozodni
magaban es nem ujbol megijedni az erdoben. Szerintem ez az idoszakot lehet
nagyon jol vegig vinni azzal, hogy a szulo (edzo, felnott
barat/ismeros/klubtars) egy darabig mindig kimegy a gyerekkel.  De nem ugy, mint
sokszor lattam, hogy teljesen egyutt mennek, ott dirigal vagy akar meg
tajekozodik is a gyerek helyett, hanem ugy, hogy 20-30 meterrel mogotte,
figyelve, vigyazva ra, de a gyerek tudja, hogy neki kell terkepet olvasni es
elboldogulni egyedul, mig ha hirtelen megijed, akkor ott valaki a vigyaz ra. Ez
arra is jo, hogy a felnott azonositani tudja a gyerek hibait, amit aztan meg
lehet beszelni, hogy hogyan javitsa legkozelebb. Mindenkinek jo, mindenki tanul,
a gyerek biztonsagban erzi magat de elobb utobb mar o maga mondja a felnottnek,
hogy hagyja kimenni egyedul, mar minden OK. Ebben az egeszben az a lenyeg, hogy
a gyerek hatarozza meg a tanulas, biztonsag erzes stb. tempojat es nem a
felnott. Igy lehet magabiztos tajfutot nevelni, szerintem.,

Grant Julia