[Tajfutas] OFF: térképezés a tajgában

Tóth Károly toth.karoly1 at upcmail.hu
2011. Ápr. 11., H, 20:43:54 CEST

Bocs, de engem is érdekelne a válasz.

Tóth K.

  ----- Original Message -----
  From: ivbalogh
  To: Tájfutó levelező lista
  Cc: ivbalogh at mol.hu
  Sent: Monday, April 11, 2011 9:54 AM
  Subject: [Tajfutas] OFF: térképezés a tajgában

   Sziasztok!

  a téma, amiben a segitségeteket kérem, nem tájfutás, de térképekkel kapcsolatos. Tulajdonképpen olyan tapasztalt geodétát keresek, aki ért a GPS-hez, s dolgozott vele mostoha körülmények között, erdőben.

  Az a kérdésem, hogy lehet-e egyáltalán sűrű erdős területen elfogadható pontossággal dolgozni GPS-el.

  Rendszeresen járok ki Szibériába (mol), Egy területünkön a geodéta panaszkodott, hogy csak légi felvételek segítségével (20 millió rubelért) tudna tisztességes térképet készíteni, jelenleg a terület különböző részein készített térképeket sem tudja összekötni.
  Én ezt nem igazán értem, mivel a különböző térképrészletek között ut van, s van profi GPS-ük is. Azt megértem, hogy a tajgába nem tudnak bemenni, de a meglévő furásokról, s a már működő műtárgyakról szerintem GPS-el kellene tudniuk egységes térképet készíteni, még akkor is ha az állami alaphálózat nem, vagy nehezen érhető el.

  Mivel geofizikus vagyok, nem geodéta, örülnék, ha valaki, szakértő, elmondaná a véleményét

  Az esetleges választ az ivbalogh at mol.hu cimemre küldjétek
  Esetleg személyes beszélgetés még jobb lenne, a Semmelweis-re megyek én is.

  köszönettel

  Balogh Iván