[Tajfutas] Szomorú hír adalékok, hosszú

Bozán György bozan.gyorgy at gmail.com
2011. Ápr. 1., P, 00:03:21 CEST

Néhány további adat Peiker Gyuriról.
Saját elmondása szerint 19 évesen, 1949-ben indult először természetjáró
versenyen.
1952-ben a Műegyetemi Haladás csapatában országos bajnokság aranyérmese.
1956. novemberében a Természetbarát Szövetség közgyűlésén emlékezetes
felszólalásával segített feloldani a kialakuló "forradalmi" konfliktust.
1957-től a klubjának neve MAFC. Az MTSz küldötte a moszkvai VIT-en.
1960-ban ötszörös országos bajnok klubtársával, Breiner Sándorral egyike
a Bp. Honvéd Tájékozódási szakosztály megalapítóinak. Egy év múlva ide
igazol Skerletz Iván is a Bp. MÁV Ig. országos egyéni bajnoka, akivel
szoros barátságot köt.
1964-ben átjön a Bp. Spartacusba, ahol geológus kollégája Schőnviszky
László is versenyez. Egy év múlva itt versenyez Skerletz Iván is, aki a
Bp. Honvédban időközben két egyéni bajnokságot nyert.
Szatír 1964- és '65-ben tagja a Spartacus OCSB győztes csapatának.
Aktívan részt vesz a tájékozódási futó sport kifejlesztésében: jelkulcs
kidolgozás, első színes térképek helyesbítése (pl. Lajosforrás),
Budapesti edzőpálya kialakítás, edzésmódszerek, stb.
1966-ban nem versenyez mongóliai kiküldetése miatt.
1967-ben ő a Spartacus férficsapat edzője, akik mind a négy létező
országos bajnoki címet megszerezték.
Sajátos szuggesztív stílusában előadott kreatív ötleteinek jelentős
része meg is valósult.
1970-ben Skerletz Ivánt követve átigazol a Bp. Petőfi-be.
1971-ben a Tipográfia versenyzője. 40 évesen I. osztályban versenyez.
1972-től ENSZ szakértőként Guayanában dolgozik
Visszatérése után több(?) klubban edzőként működik az Edzőbizottságában
tevékenykedik.
1982-ben az MTFSz alkalmazottjaként az első magyarországi VB
előkészítésén fáradozik.
1984-ben MTFSz állása megszűnik, visszamegy a Magyar Földtani Intézetbe
és a Gépipari Spartacusba, ahol legjelentősebb sportsikereit érte el. A
Spartacus rendezvényeken egészen az évezred végéig megjelent, segített.
Aztán a fokozatosan súlyosbodó Alzheimer-kór tünetei megakadályozták ebben.
Spartacusos sporttársai nem feledkeztek meg róla, tavaly novemberben 80.
születésnapján is felköszöntötték. Ekkor már mindenben felesége
ápolására szorult.
Egy számára kedves arcképe a mellékletben található.