[Tajfutas] Az év tájékozódási versenyzői

Kéri Gerzson gfkeri at gmail.com
2010. Nov. 19., P, 11:19:51 CET

Sziasztok!

Attól tartok, hogy túl kevés a különösen tehetős versenyző, ezért a
szövetség rákényszerül, hogy növelje a tagdíjat. Azonban H.Viktorral együtt
attól tartok, hogy egy drasztikus emelés a versenyengedélyes versenyzők
számának akár jelentősebb csökkenéséhez vezet, egy szerényebb 1000 Ft-os
növelésnek viszont biztos nem lenne ilyen hatása.

Sok támogatóra azért sem lehet számítani, mert gondoljunk arra, hogy saját
versenyzésükre is egyre többen mérséklik az arra szánt anyagiakat, és nem
utaznak el távolabbi (Nyírségben, Hajdúságban vagy Győr, Vas, Zala megyékben
rendezett) rangsoroló versenyekre. Tudom, nemcsak anyagiakon múlik, de
bizonyára azon is. A Salgó Kupára sem látok még 50 nevezőt sem, persze ennek
az is oka, hogy több más tájfutó rendezvény van ugyanezen a hétvégén. Hiába
rangsoroló a besorolás, az F40 kategórián kívül a többi kategória, úgy
tűnik, nem lesz rangsoroló. Az előző hétvége viszont üres volt, nem tudom ez
véletlen-e, vagyis egyszerűen az az oka, hogy egyetlen versenyrendezőnek sem
volt jó a november 13-14, vagy netán fontosabb szempont, hogy a Velencében
rendezett versennyel ne ütközzön hazai rendezésű verseny, minthogy a hazai
versenyek ne vagy kevésbé ütközzenek egymással?

Azt is beszélik (más mit hallott, igaz-e szerintetek?), hogy a kormánynak a
civil szervezeteket sújtó megszorító intézkedései miatt már sokkal nehezebb
(ha egyáltalán lehetséges még) pályázati pénzekhez jutni, mint eddig. Ha ez
így van, akkor Vida Pisti ötletei a pénzszerzésre semmit nem érnek. Másrészt
szerintem a sportágfejlesztés nemcsak pénzkérdés. Erről majd egy későbbi
másik levélben, ha lesz rá megint időm és kedvem.

Üdv:
Kéri Gerzson