[Tajfutas] Rangsorpontok

Kovalcsik István kovalcsik.istvan at gmail.com
2010. Jún. 14., H, 00:46:57 CEST

Kedves Gerzson! Tisztelt Lista!

Először is köszönöm az észrevételt. Valóban hiba van a ranglista
számító programban az egy pályán futó szeniorok pontszámának
kiszámításánál.
Örülök, hogy ezt jelezted (akár magánban is írhattad volna, mert nem
biztos, hogy a lista tagjai követni kívánják az okfejtésedet, a
programot javítani pedig úgyis én tudom...) Javítani is fogom a
programot hamarosan, s újraszámolom majd a pontokat (nem kell nagy
különbségre számítani, tehát nem kavarja össze jelentősen a
ranglistát), de elvben is fontos, hogy pontosan a szabályzat szerint
számoljunk, még akkor is, ha gyakorlatban nem lesz sok eltérés.
Köszönöm tehát az észrevételt.

Mindezek mellett szeretném megjegyezni, hogy eddig is igyekeztem
mindent megtenni, hogy a felém jelzett hibákat kijavítsam.
Valóban több levelet is írtál ez ügyben, de kicsit szelektíven emlékszel.
Nem hibára hívtad fel a figyelmet március 28-i leveledben, hanem
megkérdezted, hogy van-e az Fa-ra szabály a szabályzatban, s ezt
március 29-én Petrócki Ádám meg is válaszolta neked korrekten a
paragrafus megjelölésével a szöveget beidézve. Ekkor tehát te nem
csörtét vívtál, hanem kérdeztél, amire választ is kaptál. Sem
előzőleg, sem azóta konkrét versenyre vonatkozó számítást ezidáig nem
kaptam tőled, amiből a hibára következtetni tudtam volna. A mostani
volt az első ilyen jelzésed.
Előzőleg 2009. október 21-én is írtál egy levelet (sőt, nem egyet,
hanem kettőt), amiben sok-sok egyéb mellett szintén megemlíted, hogy
nem tudod, hogyan kell ezt számolni. Akkor több konkrét kérdésedre is
válaszoltam, de erre épp nem, mert elég hosszú és csapongó levél volt,
s inkább egy elméleti fejtegetés volt arról, mi lenne jó. Sok soron
keresztül boncolgattad az Fa kérdést, amit az én IQ-mmal (amit nem
tudok összehasonlítani a tiéddel, mert még sosem mérettem le) nem
tudtam egyszerre átlátni, így a konkrétabb, egyszerűbb,
kézzelfoghatóbb  kérdéseket részesítettem előnyben. Azokat válaszoltam
meg.
De az ide vonatkozó rész sem utalt konkrét hibára, hiszen így
hangzott: "Több kategória azonos pálya miatti együtt rangsorolása
esetére nem tudtam, és így még ma sem tudom, milyen Fa-val kell
számolni ilyen versenyeken ezeknél a kategóriáknál? Csak ha megtudom,
mi az előírt eljárás ilyen esetben, akkor tudom eldönteni, hogy
helyesek-e avagy netán hibásak az ilyen esetekre vonatkozó
számításaid."
-----------------
Ezúton szeretném jelezni a többiek felé hogy a KOB eredményei
felkerültek ugyan a ranglistára, de néhány embernél (pl. aki
hibapontos a selejtezőben) a döntőben még nem jók a számítások.
Ennek ellenére javaslom, s kérem, hogy mindenki nézze meg a saját idei
ranglistapontjait, hogy minden versenyen megfelelő nyilvántartási
számon szerepelnek-e, illetve a rendezőket arra kérem, hogy a
kizárásokat, versenyen kívüli indulásokat és egyéb a versenyükkel
kapcsolatos módosításokat ellenőrizzék, s hiba esetén jelezzenek
nekem.

A ranglista készítésben komoly érdemei vannak Petrócki Ádámnak. Az ő
munkája nyomán lehet megtekinteni például az előző évek ranglistáit és
az alapranglistákat egységes felületen. Az esetleges hibák javításán
pedig folyamatosan dolgozunk (szerencsére egyre kevesebb van - csak el
ne kiabáljam).

Janó (Nemelek) intézkedj légy szíves, hogy a Mecsek kupa (online)
eredményei is megérkezzenek, mert jelenleg már csak az az egy országos
eredmény nem futott be hozzám! Márpedig egyik napja kiemelt volt, így
nagyobb súllyal számíthat a ranglistán. 490 órája lefutott a verseny,
így a most még érvényes "régi", javaslatod alapján nem átdolgozott
versenyszabályzat szerint is 154 óra késésben vagytok. ;-) (Az új
szerint pedig 489 órás késésben, ha ragaszkodsz ahhoz, hogy egy órán
belül legyen eredménylista.)  Te vagy a gyors eredményküldés
élharcosa, minden reményem benned van ;-)

Üdvözlettel: Kovalcsik István