[Tajfutas] Erdei sportversenyek (közte tájfutás)részleges leállítása

Sylvacons sylva at t-online.hu
2010. Jún. 3., Cs, 12:16:32 CEST

Sziasztok!

Az alábbi kapcsolóval érhetitek el valamennyi erdőgazdaság honlapját.
Általában kiteszik az aktuális bejelentéseket (mint a Mecsek pl.). A
bejövő lap alsó felében vannak az erdőgazdaságok kapcsolói.

http://www.oee.hu/pages/template1.aspx?id=1521940

Javaslom még a Forestpress napi átnézését, a friss hírek mindíg ott
találhatók meg legelőbb:  http://forestpress.hu/jie_hu/index.php

Az erdőgazdákra most komoly munka vár az elmosott utakkal, erdei
vasutakkal, egyéb létesítményekkel és az összedőlt erdőkkel
kapcsolatban. A tilalmat feltehetően csak a túristautak
veszélyhelyzetének elhárítása után fogják feloldani. Véleményem szerint
csak egy-két tájfutó térképet fog érinteni hosszabb tilalom addig, amíg
az összeborult, fennakadt és emiatt veszélyhelyzetet jelentő fákat össze
nem termelik.

Akit érdekel: egyébként a viharkárok erdőkben főleg a fenyvesekben
gyakoriak. A Lothar nevű vihar és társai az elmúlt 15 éve alatt sok
millió m3 fát törtek össze elsősorban Franciaországban, Németországban
és Svédországban. Rengeteg volt a halálos baleset főként a figyelmetlen
és hozzá nem értő fakitermelési munkák miatt. Csak a svédeknél 4 vagy 5
éve pl. 90 millió m3 fa tört össze vagy dőlt ki, tönkretéve rengeteg
erdőtulajdonost (Magyarország éves fakitermelése 5 millió m3 körül mozog
manapság). Tájfutó vonzata, hogy el kellett halaszani az oda tervezett
erdész EB-t, a térképeket eldobhatták. Nálunk a mostani kalamitás
ellenére ez a probléma eddig elenyésző volt.

Feró