[Tajfutas] versenynaptár 2011.

Herczeg Bálint hb1 at freemail.hu
2010. Aug. 30., H, 16:46:19 CEST

Harkányi Zolinak: Nem csak 1 ilyen verseny van az évben az országban. A Chio Eplényi Tájékozódási Napokon ha jól tudom idei volt a 8. ilyen pontbegyűjtő csapatverseny(régebben kicsit más szabályokkal), amióta van pontbegyűjtő csapat OB, azóta több megye is rendez ilyen megyebajnokságot(szombaton volt a Veszprém megyei). Az, hogy nagy verseny nincs még egy az évben ilyen, igaz, viszont ez pár évvel ezelőtt majdnem igaz volt a váltóra is. A létjogosultsága pedig az, hogy ugyan magas a szerencse faktor, mégis sok múlik a csapattagok együttműködésén, ez az egyetlen olyan versenyszám, amely tényleg csapatjátékot igényel. Ugyanis a váltó sem más, mint a váltótagok idejének összeadása, csak a CSB-vel ellentétben ez nem párhuzamosan, hanem egymás után történik. Lehet szidni az újdonságot, nekem mégis nagyobb versenyélményt ad, mint más versenyszám, nem hiszem, hogy ezzel egyedül lennék. Ezen kívül a váltóhoz hasonlóan azért is jó, mert főleg utánpótlás korosztályokban lehetőséget ad arra, hogy az egyéni OB-kon amúgy esélytelen csapattagok is odatehessék magukat a közös cél érdekében. Természetesen abban igazad van, hogy nem neveznének ennyien, ha nem lenne OB. És? Valószínűleg legtöbben nem is találkoztak korábban a versenyszámmal, ezért egyáltalán nem volt lehetőségük megítélni, hogy milyen. Természetesen ha a tájfutók többsége úgy ítéli meg, hogy minek, akkor ne legyen. Szerintem inkább hagyományos CSB ne legyen.