[Tajfutas] Borsod - Bükkfennsík; továbbított levél Zsigmond Szávától

Marci Mets hellomarci at gmail.com
2010. Aug. 18., Sze, 22:02:53 CEST

Sziasztok!

Ugyan nem vagyok feliratkozva a levelezési listára - ezen nem is akarok
változtatni -, de figyelemmel kísérem az ott történteket. Úgy gondolom, egy
ilyen lista üzemeltetése sok pozitív hozadékkal bír, de ugyanakkor
mindennemű következmény nélkül kígyót - békát lehet (olykor joggal, máskor
igazságtalanul és háttér információ nélkül) a másik fejéhez vágni, ami a
probléma megoldásának nem biztos, hogy a megfelelő és korrekt módja. Egy
ilyen kapcsán szeretnék néhány gondolatot megosztani Veletek.

Az elmúlt egy hétben több, személyemet is érintő üzenet érkezett a listára.

Mindenekelőtt leszögezném, hogy véleményem szerint, aki egy nyilvános
fórumra kritikát, felháborodott levelet ír, az először tájékozódjon a
tényekről és körülményekről, mint a verseny neve, helye, időpontja,
rendezője, valamint a mindkét fél részéről esetlegesen elkövetett hibákról
és hiányosságokról.

Itt be is fejezhetném. Akit a részletek is érdekelnek, olvassa tovább a
levelet, akit csak a konklúzió, ugorjon a hetedik pontra!

Először is édesapám sosem volt, jelenleg sem az, és a jövőben sem lesz
semminemű vezető a helyi illetőségű tájfutó egyesületnél. Társadalmi
munkában ugyan több évtizeden át edzősködött, de 2009. december 1-jével ezen
tevékenységével is felhagyott. Így eddig sem volt helyes, ezek utáni pedig
teljes tévedés őt azonosítani az itteni tájfutással.

Másodszor szeretném megcáfolni " a Borsod Kupa pályakitűzője ... egy buta
felnőtt, aki elrontotta sok kis tájfutó palánta váltó edzését" kijelentést.
Igen, tény, a Borsod Kupa pályakitűzője én vagyok. A probléma csak azzal
van, hogy a versenyt - mivel eredeti időpont szerint júniusban lett volna és
az esőzések miatt maradt el - májusban, több mint három hónappal ezelőtt
kistekkeltem. A legközelebbi pont, ahol jártam, mintegy 3 kilométerre van
Bükkszentkereszttől. Ráadásul az ominózus időpontban mintegy 400 km-re
Bükkszentkereszttől tartózkodtam. A stekkelés óta ma - azaz közel egy héttel
az edzőtábor után - jártam a terepen újra. Három hónapra előre leszedni
semmit sem tudok, nem is akarok, telepatikus képességgel pedig nem
rendelkezem...

Harmadszor, ha a verseny neve stimmelne, azaz a Bükkfennsík Kupáról lenne
szó, akkor sem érezném magam "buta felnőttnek", mivel az eseménynek két
futama lesz. Igen, itt is pályakitűző vagyok. Az egyiken. Mégpedig a
sprinten. A terep csupán 13 kilométerre van Bükkszentkeresztől. Előzetes
terepbejárást egy hónapja megtettem, stekkelni pedig tegnap voltam (08.17.),
és reménykedem, nem túl korán, hogy mindet lelopják a városi részről a
versenyig. Ebben az esetben sem érzem magam semmi jó elrontójának.

Negyedszer. Sajnos nem könnyű errefelé a hatóságokkal. Ha hiszitek, ha nem,
szedtünk már be normálméretű, anyag Silva bóját magyar és külföldi csapat
után egyaránt, nem is beszélve mások által kint felejtett szalagokról,
stekkekről és egyéb tájfutó kellékekről. Nem kívánom senkinek, novemberben,
nap nap után, órákon át az esőben, ködben más szemetének begyűjtését az
erdőből. Nem titeket nem engednek versenyt - edzést rendezni, hanem minket.
Aki végiggondolja, megérti miért történt az, ami.

Ötödször. Mi is, én is foglalkozunk gyerekekkel, utánpótlással. Tudjuk, hogy
nem egyszerű velük. Igyekszünk a pozitív teljesítményüket, megmozdulásukat
hangsúlyozni és nem a kihagyott pontokra, nem teljesített pályákra
emlékeztetni őket. Remélem - és hiszem, csupán néhány éves tapasztalatom
alapján - hogy az itt edzőtáborozott tájfutó palántáknak is a jó, a sikeres
pálya, a többi teljesített és sikeres edzés marad meg az emlékében, nem ez
az egy, elrontott edzés.

Hatodszor. Szívvel lélekkel tervezem a pályákat. Nemzetközi visszajelzés
szerint nem is rosszul. Itthon, úgy látszik, ezt kevésbé értékelik. Az
elhangzottak után elgondolkozom és felteszem magamnak a kérdést: Megéri időt
és energiát fektetni pályakitűzésbe (elvállalni azt), ha ez jár érte?

Hetedszer. (Kedves Kati!) Természetesen állok elébe személyesen is minden
durva megjegyzésnek, kioktatásnak, leszúrásnak és egyébnek. De ha nem
haragszol (és nem haragszotok többiek), mint a Borsod Kupa pályakitűzője
(aki sem a pontokat nem szedte le senki elől, se nem pályakitűzője a
Bükkfennsík Kupa Bükkszentkereszten megrendezésre kerülő számának, ráadásul
a terep közelében sem járt és három nappal a történtek után értesült a
pontok eltűnéséről), nem veszem, és nem is akarom magamra venni, sem a "buta
felnőtt" jelzőt, sem pedig a többi leveléből érkező negatív hozzászólását.
Bírom a kritikát - ha van alapja.

Üdvözlettel:

Zsigmond Száva