[Tajfutas] lazarus/levlista gondok

KOVACS Bela climbela at map.elte.hu
2010. Ápr. 20., K, 20:10:46 CEST

Tisztelt érintettek!

A lazarus néhány merevlemeze (talán a hibás tápegység/hálózati fesz.
ingadozás vulkánkitörés meg mittoménmi miatt) tönkrement a múlt héten.

A legnagyobb veszteség a levlista archivumokat érintette (mivel azok nem a
RAID területen tárolódtak, így a rebuild sem sikerült, max. az ilyen-olyan
archivumokból, innen-onnan...).
Miután a gyors hardvercsere megtörtént (mint tudjuk, közbeszerzés...), az
adatmentés nagyjából lement (cca. 32000 BAD SECTOR), újra összeállt a
rendszer.

Egyelőre _NINCS_ levlista archivum (pontosabban ami elérhető, az
kicsit "foghíjjas".
Elképzelhető, hogy lesznek még előre be nem jelentett leállások.
A webszerver(en tárolt adatok) talán megúszta, minimális veszteséggel.
A mentési policy-ról talán annyit, ha valakit érdekel, hogy nincs hova
archiválni (hiába 4-5 szerver, némelyik töbterrás lemezekkel, ha mind tele
van :( ...

Olyat is hallottam, hogy miért nem mentettem le DVD-re a fontos adatokat...
hát, mert nincs töbterrás DVD-m :-)

A meg nem tört(de baromi fáradt) csapat/rendszergarázda nevében:

Kovács Béla

ps. LEhet írni a levlistákra, DE kéertik csak egy levelet egyszer
elküldeni!!!, de lehet, hogy csak órák/napok múlva fognak a címzettekhez
megérkezni....
ps2. Talán előbb utóbb a mail.elte.hu kikézbesíti az egy hete esetlegesen
gyűlő leveleket (2-3 napig még beeshetnek "régebbi" levelek is)

Eötvös Loránd Tudományegyetem -IK- Térképtudományi és Geoinformatikai Tanszék
Tel:+36-1-3722975, Fax:+36-1-3722951                   http://lazarus.elte.hu