[Hallgato] Ujra a penzunket szeretnek...

Kovács Béla climbela at map.elte.hu
2021. Feb. 25., Cs, 09:58:45 CET

Kedves kollégák és hallgatók!

A mellékletben található három képen látható, hogy elég sikeres email-scam/spam támadásokat kapunk(=ELTE) az utóbbi időben újra (az ELTE spamszűrője pár millió azonos időben érkezett elvél esetén elhasal, és nem szűr - sajna így sokszor a mailboxunkban köt ki az ilyen és ehhez hasonló szemétlevél).

A levél küldője (pontosabban feladója) úgy tűnik, hogy mi vagyunk magunk.

Csak ha tüzetesebben megvizsgáljuk a kapott levél teljes fejlécét, akkor tűnik fel a turpisság:

Nem a levelező szerverünket törték fel és arról küldték "önmagunknak" a kéretlen levelet, hanem egy (esetünkben Szenegáli (legalábbis ott regisztrált IP címről/ mobiltelefonról, lásd ip_geoloc.png)

Sajna ez a tipusú levélhamisítás ellen szinte lehetetlen védekezni, hisz rengeteg harmadik világbéli levelezőszerver nincs felkészítve az ilyen levél-cím/fejléc hamisításokra...

Természetesen ezek az IP címek vagy egy eldobható (afrikai) SIM kártyához köthetők, vagy valamilyen távoli számítógépet törtek fel és azt használják "köztesgazdaként" (ezeket úgyis csak egyszer használják fel a szpemmelők).

Természetesen a bitcoin-wallet (pénztárca) nem követhető le, így ha valaki átutal erre a címre 900-1200 vagy esetemben kért 1500 USD/EUR-nak megfelelő összeget, az csak támogatja ezzel a "sötét oldalt", és soha el nem kapható/visszafejthető helyre utal (amúgy teljesen feleslegesen) pénzt...

Én lekövettem ezt az IP címet, ez egy afrikai, mobiltelefonhoz tartozó (dinamikusan változó tartományból) hozzárendelt IP cím. Esélytelen megtudni ki volt az eredeti originator...

KB

ps. Ha bárki, ezek után is inkább utalna valakinek, (hogy, az ne tegye közkinccsé a gépén esetleg fellelhető pikáns tartalmakat) akkor a számlaszámom: Nyomasek Bobó (szül. Glázser Bozsó), OjTéPé: 00000000-000000000-00000000 :-)
(ha valaki túl fiatal: https://www.youtube.com/watch?v=458NmN-Ca78)

Dr. Kovács Béla
  adjunktus
Eötvös Loránd Tudományegyetem -IK- Térképtudományi és Geoinformatikai Intézet
H-1117 Budapest, Pázmány Péter sétány 1/a
Tel:+36-1-3722975, Fax:+36-1-3722951                   http://lazarus.elte.hu

Name: email_spam.png
Type: image/png