[Hallgato] Terepgyakorlat - mapinfo - global mapper elt olódás

Gede Mátyás saman at map.elte.hu
2010. Júl. 20., K, 13:54:57 CEST

Kedves Hallgatók!

Többen is jeleztetek egy problémát (elcsúsznak a rétegek) a Mapinfoban
készített anyag Global Mapperben való megnyitása során. A probléma oka, hogy
sajnos néhány Mapinfo-s layernél a vetület EOV-ra van állítva. Ezt a hibát én
követtem el, mikor néhány üres réteget egyszerűen a tavalyi terepgyakorlatra
készített anyagból emeltem át (akkor eov-ben dolgoztunk).

Mivela a Mapinfo és a Global Mapper nem képesek jól értelmezni egymás EOV
koordinátáit, így tényleg elcsúsznak a rétegek egy kicsit.

A legegyszerűbb megoldás erre: az elcsúszott rétegeket eltolni GM-ben a
következőképpen:

Tools/Control Centerben a problémás rétegeket kijelölni, jobb gombbal
kattintani, és a felugró menüben a "Shift selected layers a fixed distance"
menüpontot kiválasztani.

x offset: 161.51
y offset: 65.26

ezek után elvileg jó.
Ha újabb gondok vannak, szóljatok.

üdv,
saman

GEDE Mátyás
ELTE Térképtudományi és Geoinformatikai Tanszék, Budapest